Kezdőlap Régió Kecskeméti Főiskola

Kecskeméti Főiskola

„A Kecskeméti Főiskola nélkülözhetetlen tényezője a térség fejlődésének”
Lezárult az intézmény szolgáltatásait fejlesztő kétéves uniós projekt az Új Széchenyi Terv keretében
2012. július 30.
Minél jobban megfelelni a gazdaság elvárásainak, külföldön is jelen lenni az eredményekkel, ösztönzést adni a tehetséges hallgatóknak, segíteni a lemaradókat és tökéletesíteni a főiskola szervezetét – ezek voltak a fő célkitűzései a Komplex szervezetfejlesztés, a munkaerő-piaci és a nemzetközi alkalmazkodóképesség növelése a Kecskeméti Főiskolán (TÁMOP-4.1.1/A-10/1/KONV-2010-0015) című uniós projektnek, amely közel 490 millió forintos támogatással az Új Széchenyi Terv keretében két év alatt valósult meg.
Az elmúlt időszakban számos uniós projekt valósult meg a Kecskeméti Főiskolán, de talán egyik sem volt ennyire sokrétű – hangsúlyozta Szabó Antal projektmenedzser a záróeseményen. A 26 alprojekt teljesen „átszőtte” a főiskola tevékenységét, kevés olyan oktató és hallgató van, akiket ne érintett volna valamilyen módon, ugyanakkor a projekt hatása túlnyúlt a főiskola falain is. Ez határozott szándék is volt, hiszen rendkívül fontos a gazdaságélénkítés szempontjából, hogy a gazdasági szereplők ismerjék és „használják” a főiskola képzési és kutatás-fejlesztési potenciálját, ezért projektünk egyik meghatározó eleme volt a kapcsolatépítés, az igények felmérése. Mindemellett a cégek elvárásainak is megfelelő gyakorlatorientált képzés feltételrendszerét is fejlesztettük projektünkben, kialakítottunk egy mikrobiológiai laboratóriumot és beszereztünk egy nagy energiasebességű lemezalakító berendezést. A szintén ebben a projektben kialakított új csillagvizsgáló a leendő tanítók, óvodapedagógusok természettudományos szemléletformálását hivatott segíteni.
A Kecskeméti Főiskola nagy hangsúlyt fektet arra, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtson hallgatóinak, amelyek tartalmasabbá teszik a főiskolai létet, hozzájárulnak ahhoz, hogy a diákok sikeresebbek legyenek tanulmányaikban, megkönnyítik az alkalmazkodást a főiskolai követelményekhez és keretet adnak ahhoz, hogy a tehetségesebbek és ambiciózusabbak kiemelkedhessenek. A projekt keretében felmértük az elsőévesek kompetenciáit és segítettünk nekik fejleszteni azokat, létrehoztuk a tehetséges hallgatókat támogató mentori hálózatot és az ország legnevesebb kutatóit hívtuk meg egy-egy előadásra – emelte ki Szabó Antal. A képzési rendszer átalakulásával manapság nehezebben alakulhatnak ki közösségek az intézményekben, ezért a főiskolának kell felvállalnia olyan funkciókat is – pl. mentálhigiénés programok, tanácsadás – amelyek pótolhatják a hiányzó közösségeket.
A projekt egyik meghatározó eleme volt az intézmény szervezetfejlesztése, amely a már meglévő rendszerek mellett új elemek bevezetését is jelentette. A Kecskeméti Főiskolának nemcsak itthon, hanem a nemzetközi színtéren is biztosítania kell versenyképességét. A projekt révén bővültek az intézmény nemzetközi kapcsolatai és kecskeméti kutatók minden eddiginél nagyobb számban mutathatták be eredményeiket külföldi konferenciákon.
Összességében egy nagyon sikeres, hosszú távon is ható projektet zártunk le – ítélte meg Szabó Antal, projektmenedzser, amely hozzájárult ahhoz, hogy bizonyítsuk, a Kecskeméti Főiskola nélkülözhetetlen tényezője a térség fejlődésének.