Kezdőlap Gazdaság 3 networking tipp, hogy jobban menjen a startup!

3 networking tipp, hogy jobban menjen a startup!

MEGOSZTÁS

Egy startup más kihívásokkal szembesül, mint egy már megalapított vállalat. Ezekkel nemcsak az alkalmazottaknak és az alapítóknak kell tisztában lenniük, hanem annak is, aki egy startuppal üzletel. Dr. Ivan Misner, a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezetének, a Business Network International (BNI) alapítója és számos bestseller szerzője 3 networking tippet ad startup-tulajdonosoknak, hogy jobban tudják kezelni ezeket a kihívásokat!

 

  1. Szervezni emlékezetesebb

Egy induló startupnak elengedhetetlen a szerteágazó kapcsolati tőke. A kapcsolatok bővítése érdekében azonban nemcsak látogatni kell a különböző networking eseményeket, hanem érdemes házigazdaként szervezni azokat. Ez esetben nemcsak a résztvevők fognak emlékezni rátok, hanem azok is, akiket meghívtatok, de nem tudtak eljönni; velük már a meghívás ténye miattis könnyebb lehet az ismerkedés a későbbiekben.

 

  1. Fő az utánkövetés!

A networking egyik legfontosabb része az utánkövetés, tudatni másokkal, hogy a rátok fordított időt megbecsülitek, és szeretnétek, ha folytatódna ez a kapcsolat. Egy üzlet beindításánál a legfontosabb, hogy növeljétek a vállalkozásotok méretét, ismertté tegyétek, valamint olyan kapcsolatokat szerezzetek, amelyek segítségetekre lesznek a növekedésben. Tudassátokakár a régi, akár az új ismertségeitekkel, hogy gondoltok rájuk, és ezek a kapcsolatok segíthetnek előremozdítani a sikereteket.

 

  1. Vissza az egóból

Mi üzletemberek, okosak vagyunk, mi több, magabiztosak is, hiszen ez szükséges a sikerhez. Ám soha nem engedhetitek meg, hogy az egótok irányítsa a tetteiteket! Bármilyen okból is dolgoztok egy startupon, egy új vállalkozásnál ismét fel kell építeni a hírneveteket: nem támaszkodhattok a korábbi eredményeitekre, mert azok ugyan egy darabig elvihetnek, de ha messzire akartok jutni, marad az alapokról való építkezés és a visszafogottabb egó.

 

Célunk, hogy megváltoztassuk a magyarországi üzleti felfogást, és a mutyizás helyett a bizalmi alapon működő, jutalékmentes ajánlások útján történő üzletkötéseket segítsük elő – mondja Avidor András, a BNI Magyarország igazgatója. –A networking alkalmazását bátran javasoljuk a startupoknak is, hiszen a kapcsolatok által ezek a vállalkozások is mérhetően tudnak növekedni, amennyiben tudatosan odafigyelnek új és régi ismertségeik ápolására.

MEGOSZTÁS