Kezdőlap Kiemelt Ösztönzésmenedzsment-szemlélet a vállalatvezetésben II.

Ösztönzésmenedzsment-szemlélet a vállalatvezetésben II.

MEGOSZTÁS

Előző lapszámunkban kitértünk mindazon szempontokra, amelyek nagymértékben befolyásolják egy munkavállaló motiváltságát, munkavégzését, a cég iránti elkötelezettségét. Szó esett az alkalmazkodásról, a hibák beismeréséről, a pozitív munkába járásról, a csapatépítésről és a motiváció fenntartásáról. Ezen, őszi lapszámunkban azonban sor kerül még további öt szempont felsorakoztatására, amelyek mára elengedhetetlen részei a jó munkahelyi légkör megteremtésének.

 

 

  1. A bizalmi légkör kialakítása, avagy a következetesség

A bizalomi légkör tágabban értelmezve elvezet minket az Employer Branding fogalmához is, hiszen az, hogy egy munkatárs hogyan képviseli a cégvezetőt, nem kizárólag attól függ, hogy milyen titoktartási megállapodást írt alá munkába lépéskor. Ha a munkavállaló lojális és valóban tisztelni tudja a vezetőjét, akkor a főnöknek nyert ügye van. Egyes vezetők úgy tartják, hogy a megfélemlítés a célravezető. De ez nem így van. A dolgozó sokkal motiváltabb, ha kap egy-egy visszacsatolást a vezetőjétől, miszerint amit csinál az jó és hatékony a cég működésének.

 

  1. Dicsérj, ha elégedett vagy

Soha ne becsüld alá egy elismerő kifejezés értékét, különösen akkor, ha TOP munkavállalókról van szó, hiszen róluk azt tartják, hogy eredendően motiváltak.
Mindenki szeret a dicsőségben fürödni és ez alól azok sem kivételek, akik keményen és mindent beleadva dolgoznak. Egy vezetőnek mindig kommunikálnia kell a beosztottjaival ahhoz, hogy meg tudja, mi az ami jó érzéssel tölti el a munkavállalót. Van, akit személyesen, négyszemközt kell dicsérni, ám a többiek előtt is el kell ismerni a teljesítményét, munkabírását, sőt egy-egy kiemelkedően elvégzett munka után a jutalom sem maradhat el.

 

  1. Az elfogadás varázsa

    Tudnod kell, hogy minden munkatárs értékes és úgy kell elfogadni, ahogy van. Ez minden csapattagra egyformán igaz, tehát nem szabad személyválogatónak lenni. Egy jó vezetőnek félre kell tennie a büszkeségét és neki is tisztelnie kell a munkavállalót, hogy ne legyen szorongással teli a munkahelyi légkör. Dolgozz együtt, csapatként a munkavállalóiddal és kövesd figyelemmel a céged gyarapodását.

  1. A sikerorientáltság kulcs a fejlődéshez

Ha egy munkavállaló komolyan veszi a munkakörét, folyamatosan fejlődni és tanulni szeretne ám ezt a vezető nem veszi figyelembe, akkor általában elvész a lelkesedés. Ha azonban figyelembe vesszük és meghallgatjuk az ötleteit, lehetőséget adunk az önállóságra, akkor szárnyakat adhatunk neki, ami a cég fejlődésére is kihat. A tehetséges munkatársaknak sokkal fontosabb a visszacsatolás, mint azt gondolnánk.

 

  1. Hozd ki a maximumot csapattársaidból!

    Fontos, hogy meghatározzuk a közös célokat, ráadásul ösztönösen ráérezzünk azokra a szakmai specifikumoknak megfelelően. Ezt általában stratégiai tervezéssel és a szervezeti kultúra elemzésével érjük el. Kézenfekvő, hogy a menedzsment és a beosztottak egységes szemlélete által elkerülhetjük a konfliktusokat. A közös célok elérése érdekében a viszonyok sokkal kiszámíthatóbbak, a várható reakciók pedig az érték- és normarend által vezéreltek.

 

Marketing business strategy word cloud vector illustration. Isolated on white background

Hagyd, hogy megtérüljenek a jó vezetői szemlélettel eltöltött évek és törj előre kiváló csapategységeddel!

 

Tiszteletteljes üdvözlettel:
Zimacsek Márta lapigazgató

MEGOSZTÁS