Kezdőlap Kecskemét Az LMP kecskeméti képviselőjelöltjével, Vágó Gáborral beszélgettünk

Az LMP kecskeméti képviselőjelöltjével, Vágó Gáborral beszélgettünk

 

A kecskeméti képviselő az egyes körzetben indul a választásokon, buzdítva a város polgárait a szavazásra, a bizonytalanok meggyőzésére törekedve, hiszen ők azok, akik nem a politikusok egymás közötti harcait szeretnék látni, hanem eredményeket, amellyel jobb fizetésük lehet az embereknek, a gyerekek színvonalas iskolákba járhatnak, minőségi egészségügyi ellátást kaphatnak.

 

Mi a perspektívája az összefogásról?

Egyrészt elvszerűen együtt kell működni azokkal a pártokkal, amelyek a 21. század problémáira keresik a megoldást, az LMP ezért kötött szövetséget az ÚJ KEZDET-tel, illetve ajánlott jobbot a MOMENTUM-nak, a másik lehetőség pedig a partnerség az állampolgárokkal, amelyre itt, az utcán kínálkozik a legjobb alkalom.

Mik a tervei a Szél kormánynak, tudna pár szót mondani a párt 7 pontjáról a megújuló Magyarországért?

A jövőbeni feladataink között a legfontosabb az oktatás stabilizációja, melynek költségvetésében az erre szánt összeg arányaiban megduplázódna. A párt célja, hogy a jelenlegi szűk látókörű irányvonal helyett, amely gyakorlatilag a gyártósorra termeli a munkásokat, az emberek megállják a helyüket akkor is, amikor a robotizáció megvalósul, vagyis a szalagsori munkások szükségtelenné válnak, és képesek legyenek robotokat építeni, irányítani.

Nagyon fontos az egészségügy kérdése is. Az LMP egy hosszú távú megoldásban látja a javulást, tehát törekszenek minél több energiát fordítani a betegségek megelőzésére, illetve a kórházak felújítására.

Kecskemét kapcsán a közlekedés fejlesztésén van a legnagyobb hangsúly. Rengeteg probléma merült fel, többek közt a közvilágítás és az egyes gyalogátkelőhelyek azonnali korszerűsítése a további balesetek megelőzése érdekében. A biztonságossá tétel mellett egy másik hosszú távú megoldás is tervben van, mégpedig egy HÉV vonal beindítása a már meglévő sínpáron Hetényegyháza felől. A városon belüli közlekedés újragondolását illetően pedig évtizedes távlatban megoldást jelentene két villamos vonal kialakítása, amely a Széchenyi-városrészt kötné össze a déli iparteleppel, valamint a vasútállomást az egyetemi kampusz központtal, így lényegesen kevesebb autó közlekedne a városban, továbbá a P+R parkolók létesítésével a parkolás problémáját is át lehetne hidalni.

Paks II-ről mit tudna mondani?

Valójában a legnagyobb probléma az, hogy hiába épül fel egy drága hitelből az erőmű, több okból sem lehetséges az üzemeltetése, ráadásul az Európai Unió bizottsága csupán úgy adott engedélyt a beruházás kivitelezésére, hogy nem támogatja az energiapiac vitelét, tehát lehetséges, hogy megduplázódik az áram ár, amely az ott élő lakosságot fogja terhelni.

Mit lehet tenni Kecskemét helyzetére vonatkozólag?

Önkormányzati támogatásra lenne szükség a médiát illetően, hogy mindenhol az állampolgárok szerepelhessenek, az ő életük kerüljön bemutatásra, legyünk büszkék arra, amit a civil emberek saját maguk erejéből értek el.

Szeretne-e még valamit üzenni Kecskemétnek?

Most az a legfontosabb, hogy mindenki próbálja meggyőzni ismerőseit, barátait, munkatársait, hogy menjenek el szavazni, nem számít, kire, csak a szíve szerint válasszon.