Kezdőlap Gazdaság Megújítja külpiaci tevékenységét a Magyar Turisztikai Ügynökség

Megújítja külpiaci tevékenységét a Magyar Turisztikai Ügynökség


Megújítja külpiaci tevékenységét a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ): a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 dokumentum által meghatározott 12 legfontosabb küldőpiacra fókuszálnak, januártól két küldőpiacra, az észak-amerikai és a német területekre neveztek ki országspecialistákat.

 

A többi piacra várhatóan 2018 áprilisáig neveznek ki szakembereket, de emellett még idén megkezdődik a fejlődő piacok felmérése is. A nemzetközi országspecialisták a tengerentúlon helyi irodákban dolgoznak majd, míg az európai piacokon Budapestről látják el feladatukat – írták.

A 12 fő küldőpiac: Amerikai Egyesült Államok/Kanada, Ausztria, Csehország, Franciaország, Kína, Lengyelország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Szlovákia – közölte az MTÜ.

A kormány tavaly októberben fogadta el a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030-at. A stratégia célkitűzése, hogy a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma országosan elérje az ötvenmilliót, a 2016-os 27 millió 629 ezer után. A stratégia megvalósításához a 2030-ig terjedő időszakban előirányzott fejlesztési források: 574,6 milliárd forint hazai költségvetési forrás és 253,6 milliárd forint uniós fejlesztési forrás.

Orbán Viktor miniszterelnök a Turizmus Summit 2017 konferencián tavaly októberben kijelentette: a stratégiában szereplő célok szerint 2030-ig a turizmus hozzájárulása a GDP-hez a jelenlegi 10-ről 16 százalékra emelkedik, a turizmusban dolgozók száma pedig 364 ezerről 450 ezerre. A célok valamennyi fejlesztés zsinórmértékéül szolgálnak, csak olyan fejlesztésre jut forrás, amely összhangban van a stratégiával. Az új stratégiával jó esély van arra, hogy Magyarország elfoglalja méltó helyét a világ turisztikai térképén – mondta a miniszterelnök.


MTI 2018. február 13., kedd