Kezdőlap Események Lekörözték a lengyel országos verseny mezőnyét a kecskeméti robotépítő diákok-Első és második...

Lekörözték a lengyel országos verseny mezőnyét a kecskeméti robotépítő diákok-Első és második helyezést szereztek agáspáros csapatok

A kecskeméti tanulók sikerével zárult Lengyelországban az a nemzetközi program, amelyben olasz, lengyel és magyar robotépítő diákok vettek részt.  Olaszország és Magyarország után most Lengyelország volt a soros házigazda az Erasmus+ támogatásával megvalósuló projektben.  A lengyelek által összeállított program része volt a részvétel az lengyel országos robotika versenyen. Ezen szerepeltek kiemelkedően a Kecskeméti Szakképzési Centrum Gáspár András Szakgimnáziumának és Szakközépiskolájának diákjai.

Autószerelőnek és autóelektronikai műszerésznek tanul a Gáspár iskolában az a nyolc kilencedikes és tizedikes diák, akik részt vettek a versennyel záruló programban. Ez nem véletlen, hiszen az elektromos autókban találkozhatnak hasonló szenzorokkal, mint amilyenek azokban a LEGO-ból épített robotokban vannak, amelyekkel a program során dolgoztak – hangsúlyozza Győri Tamás szakmai felkészítő tanár. 

Az egyhetes rendezvény során a résztvevők robotépítési és -programozási feladatokat oldottak meg, de mint az előző helyszíneken, itt is jutott idő kikapcsolódásra, ismerkedésre az országgal.  A házigazdák és a vendégek együtt kirándultak Lancut városába megcsodálni az ottani kastélyt és múzeumot, majd Rzeszów trambulin központjában ugrándozhattak együttönfeledten a szicíliai ésa magyar vendégek lengyel barátaikkal. 

Az egyhetes program „megkoronázása” volt az az országos robotika verseny, amelyet Lezajskban rendeztek meg.  A robotok programozása különböző szállítási feladatok elvégzésére: ez volt a résztvevők feladata.  Az OPEN 16 kategóriában, a szakmát tanuló tinédzserek mezőnyében a gáspáros diákok állhattak a dobogó első és második fokára is.

A robotika évek óta jelen van az iskolában, a diákok a tanórákon kívüli szabadidejüket fordítják a gyakorlásra és szívesen mérettetik meg magukat versenyeken is. Az Erasmus+ keretében megrendezett nemzetközi program kiváló lehetőséget adott a diákoknak a további fejlődésre, a pedagógusoknak pedig a tapasztalatcserére és a jó gyakorlatok megismerésére – hangsúlyozza Balogh Anett pályázati koordinátor, aki azt is hozzátette, a siker mindenképpen arra ösztönzi az intézményt, hogy ismét pályázzon hasonló programok megvalósítására.