Kezdőlap Kecskemét A marketing jelentősége egy cég életében

A marketing jelentősége egy cég életében

A legtöbb cég életében gyakran előforduló „marketing” szó
jelentése valójában a „to market” (piacra vinni) angol kifejezésből
ered. A marketing tulajdonképpen tudatos vállalati magatartás,
amely a fogyasztók/vevők (választani) igényeiből kiindulva építi ki
önálló üzletpolitikáját

A marketing fogalma

Másképp megfogalmazva marketingnek nevezhetünk minden olyan
tevékenységet, amelynek célja, hogy egy vagy több terméket vagy
szolgáltatást (akár a gyártótól, akár egy értékesítőtől) eljuttasson a
fogyasztóig. Így tulajdonképpen fontos szerepet játszik benne a
termék vagy szolgáltatás kivitelezésének folyamata, a potenciális
kereset megállapítása, a reklámtevékenység, és a termék vagy
szolgáltatás eljuttatása a vásárlóhoz/ügyfélhez.
A marketing valamennyi vállalkozás nélkülözhetetlen eleme, melynek
fontos tudatosulnia a kis- és nagyvállalatok életében is. Kezdetben a
cégek rengeteg energiát fordítanak erre a területre is, s nagy hangsúlyt
fektetnek az iparág tanulmányozására, a versenytársak kiismerésére,
és a megfelelő árak kikalkulálására. Legfontosabbnak az állandó
hirdetést tartják, valamint a sajtóközlemények feltüntetését, a lehető
legtöbb felületen, ezen kívül a szakmai bemutatókon és kiállításokon
való részvételt, s minden termékeik értékesítése céljából/ érdekében
történik. Mindezt összevetve a cég nyereséghez és jelentősebb
bevételekhez juthat.

Egy új vállalkozás elindulása 

Egy új vállalkozás megkezdésekor az ügyvezető általában nagy
hangsúlyt fektet a marketingre a túlélés zálogának tudatában.
Hosszabb idő elteltével, valamint a kialakított ügyfélkör és egy
piacképes márkanév létrejöttével, a vállalkozás gyakran nem érzi
többé lényegesnek a marketingre való összpontosítást, bár erre nem
feltétlen érdemes a túlélés eszközeként tekinteni, mivel nem egy olyan
területről van szó, melyre csak akkor szentelhető figyelem, amikor az

üzlet válságos helyzetbe kerül, hanem rendszeresen, hosszantartó
odaadással és törődéssel.
Vállalkozás megkezdésekor nagy hibának bizonyul az ügyfelek
készpénznek tekintése, ugyanis olyankor többnek mutatkozik az
elégedett partner, viszont kevesen kísérik végig a cég életútját.

Marketing a jövő sikereiért
A cég valamennyi lépésénél/döntésénél a marketing az állandó társ,
tehát elmondható, hogy ez egy folyamat. Nem csupán a cég jövőjét
óvja és védi, de a már meglévő ügyfelekkel is szorosabb köteléket
segít kialakítani. Amíg a vállalat életében jelen van és továbbra is
fenntartható, ajánlott becsülni a célközönségét, és/vagy fogyasztóit, és
ennek megfelelően a marketing új lehetőségeinek felkutatása is
szükségessé válik.

Az üzleti életben dolgozók számára elengedhetetlen az állandó
fejlesztés, megújuló projektek, valamint az ambíció, azaz a többet
akarás gondolata. A sikeres cégek most vetik el azokat a magokat,
amelyek termést a jövőben hoznak majd.

 Tisztelettel és üdvözlettel:
Zimacsek Márta
PR-ügynökség tulajdonos