Kezdőlap ÉT-TRENDEK Árus portrék a piacról: Berényi Gabriella

Árus portrék a piacról: Berényi Gabriella

„ A fiatalok zöme csak a bolti fánkot ismeri… ”

-Tulajdonképpen azt, hogy férjemmel, – Bálint Sándorral – ezt a pályát választottuk
és itt a piacon működő Kelesztő üzletünket megalkottuk, a kényszernek
köszönhetjük. A sors keze ezt az utat mutatta nekünk – meséli Berényi Gabriella.
– Meséljen nekünk erről az útról!
Az üzlet megnyitása előtt sem állt messze tőlünk a sütemény készítés.
Rendszeresen örvendeztettük meg kollégáinkat a magunk gyártotta
édességekkel. Valójában nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy fontolóra
vettük, mi lenne, ha…? Az első elképzelés egy tejbár hangulatú reggeliző
üzlethelyiség kialakítása volt, ahol egy tejeskávét, kakaót, egy fonottkaláccsal
vagy brióssal kényelmesen el lehet fogyasztani. Tervünk megvalósítása azonban
akadályba ütközött, nem találtunk hozzá megfelelő helyiséget. Tovább
keresgéltünk. Hétvégeken sokat jártunk ide a belvárosi piacra vásárolni, így
találtunk rá a jelenlegi, akkor éppen kiadó üzletre. A lehetőségeket mérlegelve
kissé átdolgoztuk terveinket. Kiindulási pontnak a kürtőskalács és a kenyérlángos
készítése tűnt észszerűnek. Aztán ahogy általában lenni szokott, a vevők
igényeihez kezdtünk idomulni. így felvettük kínálatunkba a pogácsát, elkezdtük
bővíteni a kelttésztás sütemények választékát. Mára már vásárlóink
megelégedésére télen-nyáron kapható üzletünkben mákos, diós kalács. Vagy
említhetném még a hagyományos retro-szendvicsünket, melyet nálunk
melegszendvicsként is fogyaszthatnak a kedves vásárlók. De készítünk zserbót,
melynek a mákos változata a visszajelzések alapján városszerte kevésbé ismert.
Mindent itt készítünk helyben, az első lépéstől az utolsóig. Alapanyagainkat is
igyekszünk úgy megválogatni, mintha magunknak készítenénk a finomságokat.
– Mi a céljuk, mit szeretnének megvalósítani?
– Süteményeink javarészt saját tapasztalatok alapján, kipróbált és bevált régi,
hagyományos receptek alapján készülnek. Törekvéseink egyik célpontja a fiatal
generáció megnyerése. Szeretnénk velük megismertetni a nagyszülők által még
gyermekként kedvelt süteményeket. Sajnos korunk gyermekei már
belekeveredtek a tömeggyártásos gyorsétkezésbe. Egy példa: kínálatunkban a
szalagos fánk is szerepel. Mint kiderült, a fiatalok zöme csak a bolti változatot
ismeri, ezt a formáját nem. Amelyik nem mártott vagy töltött, számukra nem fánk.
És ez elszomorító. Sajnos rohanó világunkban egyre kevesebben tudnak – arra
hivatkozva, hogy „nincs időm” – otthon sütni. A mi generációnk még a szülőktől,
nagyszülőktől tanulta meg a konyha fortélyait, sokan közülünk mester fokon. Ezért
nagyon szerencsésnek érzem magam. Fantasztikus érzés, mikor egy idősebb
vásárló azt mondja:” Hú ezt még anyukám készítette így.” Nekünk ez az igazi
elismerés!
– A Kelesztővel kapcsolatosan, milyen jövőbeli terveket dédelgetnek még?
– A jövőre nézve a kelesztő-vonalat továbbra is szeretnénk megtartani, bővíteni a
választékot egy-két aprósággal, hogy mindig legyen valami meglepetés, egy újabb
vonzerő. Persze megvannak azok a termékeink, amik nélkül nincs nap. Ilyen pl. a
tejespite. Meggyes tejespiténk például – büszkén mondhatom – nagy sláger lett. A
csörögefánkkal inkább a hétvégékre készülünk. Farsangi szezonban a
hagyományos szalagosfánkot sütjük. Hosszú a lista, melyen az állandó kínálatunk
szerepel.
– Nem olyan régen bővült a tevékenységi körük. Meséljen róla!
– Igen, idén nagy fába vágtuk a fejszénket. A közvetlen mellettünk levő
helyiségben megszűnt a kereskedelmi tevékenység. Ismét gondoltunk egy nagyot
és kibéreltük, majd összenyitottuk a helyiségeket. Az új üzletünk más
irányvonalat, a melegkonyhás étkeztetést képviseli, melyben nagyfiunk a

segítségünk, aki szakácsként végzett. Igyekszünk itt is a házias, változatos
táplálkozást szem előtt tartani, támogatni. Helyben, frissen készítünk mindent.
Nem előre panírozott, mirelit termékekből dolgozunk. Itt is igyekszünk az
igényeket figyelembe venni és a menüsort annak megfelelően kialakítani.
– Az elmondottakból kitűnik mennyire fontos Önöknek a fogyasztói
vélemény.
– Igen. Az üzletmenet szempontjából nagyon fontos számunkra, hogy a változás
mindig a jobb minőség irányába történjen. Ezért munkánkat nagymértékben
segítik a vásárlói visszajelzések.