Kezdőlap Események Japán kalligráfia- művészeti kiállítás a Ráday Múzeumban

Japán kalligráfia- művészeti kiállítás a Ráday Múzeumban

A Dunamelléki Református Egyházkerület Ráday Múzeuma tisztelettel meghívja Önt és barátait április 12-én 16 órára a JELenlét – japán kalligráfia-művészeti kiállítás megnyitójára – The 28th TAIEI Calligraphy Exhibition in Kecskemét city.
A kiállítás megnyitja: Dr. Vihar Judit, a Magyar-Japán Baráti Társaság elnöke.
A megnyitóhoz kapcsolódóan a kiállító művészek köszöntik a vendégeket, majd bemutatót tartanak a kalligráfia különleges művészetéből.
A kiállítás április 12-től – május 13-ig látogatható nyitvatartási időben.
Együttműködő partnerünk: Kecskemét-Aomori Baráti Kör.

A shodoról
Manapság már a legtöbb japán is ceruzát, golyóstollat vagy filctollat használ a levelek és egyéb dokumentumok írásához. De a shodo (kalligráfia) művészet, ahol a festékbe mártott ecsettel lehet megformálni a kandzsi és kana karakterek továbbra is a hagyományos része a japán kultúrának. Az általános iskolában a diákok megtanulják a kalligráfia, a szépírás alapjait. Sokat gyakorolják, hogy tökéletesítsék a karakterek formái,gyakorlásnakmég híres shodo mesterek munkáit is másolják. A legjobbak speciális iskolákbantanulják a művészetet, egy ilyen művészeti iskola bemutatkozása a jelen kiállítás anyaga.
A shodo művészet Kínából származik és a VI-VII. században került Japánba. Azokban az időkben kalligráfia ismerete fontos eleme volt az uralkodó, nemesi családok oktatásának, de idővel a művészet elterjedt a köznép körében is. Napjainkban a kalligráfia nem csupán egy művészeti forma vagy műalkotás létrehozása, hanem személyes üdvözlések létrehozásárais használják az emberek a mindennapi életükben.
A shodo mesterei számára a harmónia, a szépség elérése a cél, de nem csak annyit jelent, hogy szépen írni. A festő egész életfilozófiáját sugározza egy-egy alkotás, minden egyes kandzsi és kana a művész személyiségét tükrözi. Fekete tust használva festenek bambuszecsettel, rizspapírra. Ebben a műfajban minden előre megtervezett, és mindennek jelentése van, számít a szavak iránya, a betűjelek formája, a vonalak lezárása és az elemek közötti egyensúly ugyanúgy, mint a jelek közötti üres tér mértéke vagy a szavak jelentése. A japán kalligráfia harmóniát és szépséget sugároz.