Kezdőlap Kiemelt Béke Kornél és Varga Ádám indul a kvótáért K-2-ben

Béke Kornél és Varga Ádám indul a kvótáért K-2-ben

Izgalmas versenyekkel és erős szembeszéllel hivatalosan is megkezdődött a felnőtt gyorsasági versenyszezon. A Maty-éren rendezett pótkvailfikációs válogató, illetve tájékoztató verseny első napján, a férfiaknál K-2 1000 méteren a Béke Kornél, Varga Ádám páros, C-1 1000 méteren Bodonyi András, K-1 200 méteren pedig Csizmadia Kolos szerezhet majd kvótát jövő héten. A nőknél K-1 500 méteren, illetve C-1 200 méteren rendeztek felmérőt.

Rendkívül erős szembeszél fogadta a versenyzőket szerda reggel a Maty-éri versenypályán. A nézők elől elzárt esemény első napján három férfi számban is a pótkvalifikáción való részvétel volt a tét. K-1 200 méteren Csizmadia Kolos volt a leggyorsabb. Az INTER-ÉPFU AVSE versenyzője fél másodperccel verte klubtársát, Apagyi Leventét, így jövő héten ő szállhat harcba a kvótáért ezen a távon.

„Borzasztóan örülök a győzelemnek. Kicsit stresszes voltam a futam előtt és a szél sem esett jól a lelkemnek. Apagyi Levivel és Balaska Márkkal ugye együtt készültünk, tudtam, hogy ők mire képesek, de Molnár Peti sem könnyítette meg a helyzetet. Magabiztosan, életem formájában várom a jövő heti pótkvalifikációt” – nyilatkozta Csizmadia Kolos.

Kenu egyes ezer méteren a délelőtti előfutamban óriási meglepetésre kiesett Kiss Balázs, így Bodonyi András legnagyobb riválisa nélkül állhatott oda a döntőre. A DVTK kenusa délután sem hibázott, magabiztos sikerrel biztosította helyét a jövő heti kvótaszerző versenyen.

„Munkás és görcsös pályának éreztem ezt a délutáni futamot. Nem vagyok teljesen csúcsformában, én mindig inkább júniusra szoktam belendülni. Ráadásul három héttel ezelőtt egy tüszős mandulagyulladás is hátráltatta a felkészülésemet. Ennek ellenére próbáltam kihozni magamból a maximumot, de a kvótaszerző versenyekre ennél több kell. – mondta a döntő után Bodonyi András, aki februárban egy edzőváltáson is átesett. – Más a helyszín, ahol edzek, más az edző, a csapat, és több új dologhoz is alkalmazkodnom kellett. Ez olykor idegileg kicsit felemésztett. Még kell egy kis idő, hogy átvegyem a ritmust, itt minden edzésen kemény versengés van, ezt meg kell tanulnom kezelni.”

K-2 1000 méteren is a pótkvalifikációs részvételért versenyeztek. KSI SE párosa Béke Kornél és Varga Ádám győzött ebben a számban.

„Utólag visszagondolva kicsit nehezebb versenyre számítottam, hiszen hosszú idő után ez volt az első versenyünk. Párosban sem tudtunk sokat együtt készülni, kicsit meglepett, hogy iramban ilyen jók tudtunk lenni, így összességében nagyon elégedett vagyok.” – mondta Béke Kornél, aki a szerint a kemény munka és közös edzések adják ennek az egységnek az erejét. Varga Ádám hozzátette, a mutatott teljesítmény komoly bizakodásra ad okot a kvótát illetően.

„Szerintem ha jövő héten is így megyünk, jó esélyünk lesz a kvótára. Nem szeretnék semmit megígérni, de mindent megteszünk érte. Hasonlóan kell teljesítenünk, és ha nem lesz egy, a semmiből extra teljesítménnyel előrukkoló páros, akkor szerintem meglehet a kvóta.”

Ebben a versenyszámban a második helyen futott be a Balogh Gergely, Szendy Maximilián páros, ám hivatalosan ők rajtszám nélkül, versenyen kívül indulhattak. Ennek oka, hogy az MTK két versenyzője a délelőtti előfutamok idejében épp a történelem érettségit írta.

A nőknél csak tájékoztató versenyeket rendeznek ezen a héten. K-1 500 méteren bár az előzetes rajtlistán ott szerepelt Kozák Danuta neve, az ötszörös olimpiai bajnok mégsem állt végül rajthoz az előfutamban. Ennek ellenére is roppant erős mezőny gyűlt össze, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a délutáni „A” döntőbe olyan nevek nem kerültek be, mint Lucz Dóra, Kárász Anna, vagy éppen a visszatérő Douchev-Janics Natasa. A fináléban végül Bodonyi Dóra győzött, megelőzve Gazsó Alida Dórát és Csipes Tamarát.

„Nyilván nagyon erős a hazai női mezőny, éppen ezért kimondhatjuk, hogy ez egy kicsit presztízscsata is volt. – kezdte Bodonyi Dóra. – Tudtam, hogy nem mentem maximális pályát a középfutamban, nem esett jól, hogy ott megvertek a fiatalok, de azt is tudtam, hogy jobb teljesítményre vagyok képes. Nehéz volt a szél miatt is, ilyen körülmények között nem ugyanazzal a lelkesedéssel ül hajóba az ember. A válogató még messze van, addig van még mit csinálni.” –fogalmazott a sportág örökös bajnoka.

C-1 200 méteren múlt pénteken dől el, hogy Nagy Bianka 2019-es világbajnoki 10. helyezése végül kvótát ért. A szegedi kenus egy sérülés miatt nem állt szerdán rajthoz. A délutáni döntőben az elsősorban a párosra készülő Balla Virág volt a leggyorsabb.

„Megmondom őszintén, nagyon izgultam a döntő előtt. Úgy érzem, az előfutam jobban is sikerült, de ez csak egy tesztverseny, arra teljesen volt, hogy kipróbáljuk magunkat. – nyilatkozta a győriek klasszisa, aki csütörtökön párosban Takács Kincsővel is először versenyez idén. – Mindketten jól mentünk ma, ez pedig biztató a holnapi napra nézve. Igazából én is csak azért mentem most 200-on, hogy ne holnap álljak be először a rajtgépbe.” – zárta Balla Virág.

A para szakág is erős mezőnnyel képviseltette magát. A népesebb versenyszámok közül KL1 férfi kajak 200 méteren Kiss Péter Pál győzött. KL3-ban két döntőt is rendeztek, amelyeket egyaránt Kiss Erik nyert meg.

„Szerintem az első döntő kicsit jobban sikerült. –kezdte Kiss Erik. – A szél erős volt, de így is kihoztam magamból, amit tudtam, jövő héten pedig bízom benne, hogy még jobb lesz. Inkább az evezésre figyeltem, az időre a szél miatt kevésbé. Szerintem van esélyem a kvótára.”