Kezdőlap Események Elektromos töltőállomást adtak át a Malom Bevásárlóközpont Parkolóházában

Elektromos töltőállomást adtak át a Malom Bevásárlóközpont Parkolóházában


Április 13-án, csütörtökön adták át a Kecskeméti Malom Központ Parkolóházában a jelenleg hiánypótlónak számító elektromos töltőállomást, amely a jövőben a környezettudatos elektromos autót vezetők számára lesz kedvező.


Csikós Péter, a Malom Bevásárlóközpont Parkolóházának ügyvezetője nyitotta meg az átadást, aki beszédében kitért arra is, hogy Kecskeméten ez lesz az első közforgalmi igénybevételre szánt elektromos töltőállomás.

„Ezek az elektromos autók nem csak rendkívül környezettudatosak, de abban is hasznunkra vannak, hogy mi emberek minél kisebb lábnyomot hagyjunk a Földön magunk után. Az első autók megjelenése óta eltelt 131 esztendő, amely során óriás léptékű fejlődés ment végbe az autóiparban. Néhány éve azt gondoltuk, hogy az elektromos autózás a jövő technológiája, de már nem a jövőt jelentik számunkra, hanem a jelent.
Rendkívüli örömmel tölt el, hogy a Parkolóház ügyvezetőjeként Kecskemét városában először adhatjuk át az elektromos autótöltőállomást.”
nyilatkozta Csikós Péter.

A Linartech Autóház jóvoltából bemutatásra került a BMW i3 típusú elektromos autó is, amely a jövőbe mutató jármű-tervezési vezérelveinek és innovatív anyaghasználatának köszönhetően messze a legkönnyebb modell az elektromos autók szegmensében.

A töltőállomás szolgáltatása egyébként egy parkolójegy megvásárlásával díjmentesen igénybe vehető és másfél -, két óra alatt teljesen feltölti az elektromos gépjárművet.

BMW i3 – Változatlan teljesítmény-leadás és még hatékonyabb vezetés

Annak ellenére, hogy a 94 amperórás akkumulátor többletsúlyának következtében a prémium kisautó önsúlya 1 245 kilogrammra nőtt, a 60 amperórás akkumulátorral szerelt változat által kínált menetteljesítmény és agilitás mit sem változott.

Mindez a BMW i3 módosított vezérlőelektronikájának és energiamenedzsmentjének köszönhető, amely változatlan teljesítménygörbét eredményezett.

Sőt mi több, teljes terhelés alatt a 94 amperórás akkumulátor teljesítmény-leadása még kiegyensúlyozottabb.

Nagyobb töltési teljesítmény és több energia, változatlan idő alatt

Az 50 százalékkal megnövelt akkumulátor-kapacitás elviekben hosszabb töltési időt eredményez – ha a töltési technológia változatlan. Annak érdekében azonban, hogy a nagyobb akkumulátor-kapacitás ne jelentsen plusz időt „energia-tankolás” közben, a BMW i tervezőmérnökei az elektromos hajtáslánc töltési rendszerét is továbbfejlesztették. A 94 amperórás akkumulátorhoz a BMW már 11 kW maximális teljesítményű, háromfázisú töltési rendszert kínál, amely minden tekintetben megfelel a széles körben használt, többfázisú, váltakozó áramú járműtöltési infrastruktúra nemzetközi szabványainak.