A NatGeo kutatása szerint minden második fiatal válaszadó
szívesen találkozna is velük
Budapest (2023. április 20.) : A magyarok 28 százaléka saját bevallása szerint látott már
UFO-t, vagyis olyan tárgyat vagy jelenséget az égen, amit nem tudott beazonosítani. A
legtöbben ezt nem az idegenek jelenlétének tekintik, de meglepően sokan, 70 százalék
hisz abban, hogy létezik intelligens élet a Földön kívül – derült ki a National Geographic
magyarok körében készített reprezentatív felméréséből. Minden második válaszadó
szerint nem valószínű, hogy az elkövetkezendő évtizedben kapcsolatba kerülünk idegen
élőlényekkel, de ha erre sor kerülne, a fiatalok 49%-a szívesen venne részt harmadik
típusú találkozásban.
A National Geographic megbízásából készült reprezentatív kutatás arra kereste a választ, hogy hisznek-e a magyarok a földönkívüli intelligens életben, illetve láttak-e már számukra
megmagyarázhatatlan égi jelenséget. A kutatás aktualitását az adta, hogy a National
Geographic csatorna egy ötrészes sorozatot indít útjára, Az UFO-akták: Megnyílik az ismeretlen címmel. A National Geographic kérdőíve rámutatott, a válaszadók 73 százaléka tudja, hogy az „UFO” az azonosítatlan repülő tárgyakat jelenti és nem idegen lényeket.
A magyarok 70 százaléka szerint létezik intelligens élet a Földön kívül és az azonosítatlan
repülő tárgyakkal kapcsolatos nézeteik szerint a megkérdezettek fele (50%) úgy véli, egyes
UFO-k más bolygókról vagy galaxisokból a Földet meglátogató idegen űrhajók voltak. A
válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a kérdésben a férfiaknak van határozottabb
véleményük, ugyanakkor ők a szkeptikusabbak is: bár 74 százalékuk szerint létezik intelligens élet, ez nem egyenlő azzal, hogy idegen lények látogatják a bolygónkat.
Ugyanakkor más kérdésben már megoszlanak a vélemények. A válaszadók közel ugyanolyan arányban gondolják, hogy a nemzetközi vagy hazai katonai jelentésekben szereplő azonosítatlan repülő tárgyak a Földön kívüli intelligens élet bizonyítékai, mint nem; ennek aránya 33% és 30%. Összességében a lakosság több mint negyede (28%) észlelt már olyan tárgyat vagy jelenséget az égen, amit nem tudott beazonosítani, míg kétharmaduk (61%) pedig egyáltalán nem tapasztalt még hasonlót. Országosan is érdekes az eloszlás: a fővárosiaknál 31%, míg a községek, városok és megyei jogú városok lakosai között átlagosan 27% az észlelési arány. Minden negyedik (24%) magyar gondolja úgy, hogy amit látott, az inkább földönkívüli jármű volt, míg 41% mondja azt, hogy csupán egy természeti jelenség volt, amit nem tud megmagyarázni.
A megkérdezettek 45% nem tartja biztonsági fenyegetésnek az azonosítatlan repülő
tárgyakat és csupán 7% véli úgy, hogy az idegenek komoly veszélyt jelenthetnek a bolygónkra.
Továbbá, 18% tartja úgy, hogy a következő évtizedben kapcsolatba kerülünk idegen
élőlényekkel.
A magyarok 38 százaléka mondja azt, hogy szívesen találkozna földönkívüliekkel. A
férfiak 47, míg a nők 30 százaléka venne részt az esetleges harmadik típusú találkozásokban.
Ez az arány egyébként a fiatalok körében a legmagasabb, 49%.
A National Geographic öt részes sorozata az UFO-akták: Megnyílik az ismeretlen olyan, eddig sosem látott, titkos felvételek elemzésével és szakértők bevonásával segít választ találni a sokakat foglalkoztató kérdésre, miszerint valóban léteznek idegenek látogatásaival kapcsolatos hiteles információk? A sorozat bepillantást enged Pentagon titkos UFO aktáiba is. Az első epizód április 28-án, pénteken este 22:00-kor látható a National Geographic
műsorán, amit minden pénteken, ugyanebben az időpontban új rész követ.
A sorozat előzetese megtekinthető itt:
https://www.youtube.com/watch?v=0TzzbbCeqiU&ab_channel=NationalGeographicMagyarorsz
%C3%A1g
A National Geographic Partnersről
A National Geographic Partners LLC (NGP), a The Walt Disney Company és a National Geographic Society közös vállalkozása, elkötelezett amellett, hogy a világ számára prémium minőségű tudományos, kalandos és felfedező tartalmakat kínáljon egy páratlan médiaportfólió segítségével. Az NGP egyesíti a National Geographic globális televíziós csatornáit (National Geographic Channel, Nat Geo WILD, Nat Geo MUNDO, Nat Geo PEOPLE) a National Geographic média- és fogyasztóorientált eszközeivel, beleértve a National Geographic magazinokat, a National Geographic stúdiókat, a kapcsolódó digitális és
közösségi médiaplatformokat, könyveket, térképeket, gyermekmédiát, valamint az utazásokat, globális élményeket és eseményeket, az archívumértékesítést, a licencelési és e-kereskedelmi üzletágakat. A National Geographic alapvető célja 134 éve a világunk megismerésének és megértésének előmozdítása.
Mindeközben havonta több millió embert ér el világszerte 172 országban és 43 nyelven. Az NGP bevételeink 27 százalékát a National Geographic Society nonprofit szervezetnek juttatja vissza, hogy a tudomány, a felfedezés, a természetvédelem és az oktatás területén végzett munkát finanszírozza.
További információért látogasson el a natgeotv.com vagy a nationalgeographic.com oldalra, illetve keresse a Facebookon, a Twitteren, az Instagramon, a YouTube-on, a LinkedIn-en és a Pinteresten.