A BMC Records legaktívabb zenésze: Gadó Gábor újabb lemezen ad hangot klasszikus zenei érdeklődésének.
Hosszú pályafutásának kezdete óta Gadó lépésről lépésre hagyja maga mögött a mainstream jazz formáit és működési módjait, de nem a free jazz irányába tart, ahová legtöbben megérkeztek: a ritmusszekció megszüntetésével egyenrangú szólamokból álló, áttetsző és puritán kamarazenei textúrákat hoz létre.
Gadó Gábor korábbi albumain már szerepeltek Bach-, Händel- és Liszt-átiratai, a gregorián iránti vonzódása pedig régóta alapjaiban határozza meg zenei világát, így nem meglepő, hogy a magyar klasszikus zenei színtér kiválóságaiból verbuvált Chemin Neuf kvartettjével határozott fordulatot vett ebbe az irányba.
Chemin Neuf projektjébe zenésztársait Gadó a speciális repertoárnak megfelelően választotta ki: az igéző hangú Rajk Juditot évtizedek óta a régi zene és a kortárs zene szakértőjeként tartják számon itthon és külföldön egyaránt, Rohmann Ditta szerteágazó tevékenységei közül talán merőben szokatlan, cselló- és énekes improvizációkkal tűzdelt barokk szóló szonátaestjei a leghíresebbek, míg Zétényi Tamás a hazai kortárszene-játék első számú letéteményesei között ismert.
A Chemin Neuf debütáló EP-je az európai egyházzene repertoárjából merít a kora középkortól a késő 19. századig, gyújtópontjában a hangmagasságokat tekintve kötött, ritmusában és tempójában szabad gregorián műfajjal.
A lemezen két-két Hildegard von Bingen-mű, Liszt-darab és gregorián ének hangzik el. A tételek szövegei a megváltás történetének körvonalait rajzolják ki Krisztus fogantatásától a kereszthalálig. A két cselló és a gitár összesen 14 húrja nagyjából azonos hangmagasságban szól, amellyel a szintén mély és meleg tónusú alt énekhang alkot misztikus és megrendítő, már-már túlvilágian gyönyörű ötvözetet.