Az amerikai zongoraművész Movements című új Warner albumán Schumann: Davidsbündlertänze, Ravel: Valses nobles et sentimentales és Stravinsky: Három részlet a Petruskából című ciklusait adja elő.
George Li 10 évesen tartotta első nyilvános fellépését a bostoni Steinway Hallban, majd 2011-ben Obama elnök meghívására lépett fel a Fehér Házban, az Angela Merkel kancellár tiszteletére rendezett esten. George Li számos elismerése között ott van a 2010-es Young Concert Artists International Auditions első díja, valamint a 2012-es Gilmore Young Artist Award és a 2015-ös Nemzetközi Csajkovszkij Verseny ezüstérme; 2016-ban pedig Avery Fisher Karrier Ösztöndíjban részesült.
George Li aztán 2017-ben egy, a szentpétervári Marjinszkíj Színházban felvett lemezzel mutatkozott be a legszélesebb nyilvánosság előtt, aztán jött öt éve az itt is méltatott kiváló Csajkovszkij és Liszt albuma, most pedig, hogy immáron a huszonkilencet is betöltötte ezen a nyáron, a Warner Classics exkluzív művészéhez méltó, több oldalát bemutató lemezzel jelentkezett.
Hiszen a nagy német romantika és a XX. század pezsgő Párizsa által inspirált négy darab került fel erre a válogatásra, amely Robert Schumann 1839-ben írt Arabeszkjével kezdődik és aztán az 1837-es Dávid-szövetségi táncok op.6-os tekintélyes időtartamú és technikai igényű tizennyolc tételes sorozatával folytatódik. George Li alkatához nagyon közel áll a romantika – ezt már korábban is hallottuk; és különösen otthonosan mozog Schumann művészetében. Gyönyörű, szinte megható pillanatokkal teli, intim Schumann-tolmácsolása – mely egyben szépen tükrözi le a darabok szerkezetét és alkalmasint táncos eredetét is.
De ha már a táncnál tartunk: az itt felvett két huszadik századi kompozíció alapvetően valóban a táncról szól. Maurice Ravel: Érzelmes és nemes keringők című nyolc tételes szvitje 1911-ből igazi sikerdarab – ősváltozatban mind a zongoristák, mind a zenekarok számára. Lecsupaszítva egyenesen igazi jutalomjáték a felkészült pianistának: George Li pedig egészen egyéni és erőteljes előadással kényezteti a hallgatót. Ez az erőteljes zongorázás folytatódik aztán a lemez végén Igor Stravinsky ugyanebből az évből származó Petruska című balettjének három – szólózongorára készült szerzői átiratában is (Orosz tánc; Petruska kamrájában; Farsangutói vásár). George Li itt igazi balett-színházi hangulatot teremt egy szál zongorával, hatalmas energiákat engedve szabadon játékával.
Georgi Li koncepciójáról a következőképpen beszélt: „Vannak érdekes és bódító elemek ebben a táncprogramban, amelyek a kezdetektől fogva megragadtak, amikor megalkottam. Tágabb értelemben szeretem ezekben a művekben a színek és a harmónia hatásait, valamint az introvertált és extrovertált impulzusok közötti evolúció, esetleg folyamatos harc általános érzését… A Dávid-szövetségi táncok az emberi érzelmek teljes spektrumát testesíti meg – a kétségbeesést, szorongást, bánatot, diadalt, boldogságot vagy tiszta szerelemet, hogy csak néhányat említsünk… A program másik lenyűgöző eleme a motivikus és harmonikus szálak, amelyek összefüggő egésszé kötik össze a kisebb darabokat. A közelmúltban szinte megszállottja lettem, hogy megtanuljam, hogyan lehet a zenei pillanatokat egyetlen átfogó strukturális narratívává szőni. Ez a program egy másik kihívást kínál: teret ad minden zenei pillanatnak, hogy a saját, egyedi hangja legyen, miközben megőrzi a narratív ívet…”
Komlós József JR