Kezdőlap Zenei élet Harcsa Veronika – Razvaljajeva Anasztázia – Bolcsó Bálint: Schubert NOW

Harcsa Veronika – Razvaljajeva Anasztázia – Bolcsó Bálint: Schubert NOW

Február 7-én jelenik meg a BMC Records gondozásában Harcsa Veronika énekesnő, Razvaljajeva Anasztázia hárfaművésznő és Bolcsó Bálint elektronikus zeneszerző közösen készített új lemeze, amelyen Schubert zenéje varázslatos átváltozáson megy keresztül.

A NOW! sorozat eredetileg Razvaljajeva Anasztázia ötletéből – a hárfaművésznő és Harcsa Veronika, a népszerű jazz-énekesnő duójaként született meg, hogy a nem klasszikus hangképzés és a zongorát helyettesítő hárfakíséret lehetőségeivel kísérletezzenek Debussy dalaiban. Ezután csatlakozott hozzájuk Fenyvesi Márton, aki nem annyira gitárjátékával, mint inkább az élőben elhangzó ének- és hárfaszólamot elektronikus modulációkkal, effektekkel, szűrésekkel átalakítva terjesztette ki a zenei szövetet.

A sorozat előző része, a 2020-ban megjelent Debussy NOW! rögtön jelölést kapott a legnagyobb nemzetközi klasszikus zenei konferencia: a Classical:NEXT leginnovatívabb projektnek járó díjára, a most megjelenő Schubert NOW! után pedig máris fesztiválok sora érdeklődik.

Az akusztikus kompozíciók és az elektronika rétegei organikusan egyesültek a Debussy NOW! című album álomszerű világában – a NOW! sorozat második részében pedig Harcsa Veronika, Razvaljajeva Anasztázia és tettestársuk, Bolcsó Bálint a Schubert-dalok kiválasztásától fogva együtt dolgozta ki saját olvasatát.

A Harcsa Veronika, Razvaljajeva Anasztázia és Bolcsó Bálint trió új albumán Schubert zenéjét improvizációk, klasszikus és jazz énektechnika közti hangszínek, élő elektronikus hatások tágítják mai térélménnyé – a jól ismert dalok érzéki és hátborzongatóan szép univerzumát, sőt az emberi hang és a hárfa kifejezőeszközeit is teljes spektrumában kihasználva.

Az elektronika ezen a lemezen az absztrakt zajoktól a technóig az elektronikus zene teljes spektrumán belül mozog, messze túllépve az énekhang és a hárfa hangzásának transzformálásán: a Schubert-dalok zenei elemeiből alkotja meg saját megszólalását, párbeszédre késztetve az éneket és a hárfát egyaránt. Mert bár Schubert zenéjével kapcsolatban elsősorban a harmóniavilágra szokás felhívni a figyelmet, a trió úgy találta, hogy legalább ugyanilyen fontosak a ritmusképletek is, amelyeket groove-okként hangosítottak fel.