
Létezik alternatíva az ökológiai szempontból fenntartható felfrissülésre
BUDAPEST (2025. július 24.) – „Kis lépés nekem, nagy lépés az emberiségnek” – mondta Neil Alden Armstrong amerikai űrhajós, amikor első emberként egy idegen égitestre, a Hold felszínére lépett. Egy apró döntés is sorsfordító lehet, főleg akkor, ha a bolygónk sorsáról van szó.
Hazánkban legalább 1,5 milliárd darab PET-palackot gyártanak 1 , amelynek jelentős részét hulladékfeldolgozásra exportáljuk, mivel Magyarországon alig van olyan üzem, ahol ezeket újra lehetne hasznosítani. „Az más kérdés, hogy ekkora mennyiséget le sem kellene gyártani, ha a valódi környezetvédelem szempontjai érvényesülnének” – hívta fel a figyelmet Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.
A döntés a saját kezünkben van. Ha valaki fenntarthatóbban szeretne élni anélkül, hogy radikális változásokat kellene végrehajtania az üdítőfogyasztás tekintetében, akkor a kulcs egy otthoni szénsavasító lehet. Ezekkel ugyanis a rendszeresen ellenőrzött minőségű csapvízből készíthetők frissítők odahaza. Az elkészült italokat pedig a többször használatos, mosogatógépben mosható palackok, vagy kulacsok segítségével bárhová magunkkal vihetjük.
Egyetlen egy SodaStream szénsavasító palack öt év alatt akár ezer eldobható PET-palackot helyettesíthet. „Minden pohár víz, amely után nem keletkezik hulladék, győzelem a bolygó számára. Apró lépés a szomjoltás terén, de nagyon fontos lépés a Föld jövője szempontjából” – emelte ki a SodaStream termékmenedzsere. Egy magyar átlagosan évente 360 darab PET-palackot használ el. A probléma abban rejlik, hogy ezeknek a lebomlási ideje akár a 450 évet is elérheti. Nem túlzás azt állítani tehát, hogy azt PET-palackot, amit szomjoltásra használunk, még az unokáink is láthatják.
De valóban annyira szemet gyönyörködtetőek-e? Van-e értelme energiát fektetni ezek szállításába, visszaváltásába, ami nem kevés CO 2 -kibocsátásárral jár. És teher a családi költségvetésnek. A fent említett értékkel számolva egy átlag magyar legalább 71 670 forintot szán évente frissítők vásárlására, 1,5 literes ásványvízzel számolva. Amennyiben ezt ízestett, palackozott, 1,5 literes kiszerelésű, szénsavas frissítőre fordítjuk le, akkor évi 215 640 forint is lehet az elköltött összeg. És ez még csak a bolti, nem pedig a „benzinkúti” ár.
Egyetlen egy SodaStream szénavasító patronnal – 3 990 forintos patroncsere árral számolva – 68 forintba kerülhet 1 liter szénsavasvíz előállítása. Ez 40 darab 1,5 literes üdítő vásárlásával egyenértékű. Az otthoni szénsavasító használata nemcsak a Földnek lehet jó, hanem a bevásárlótáskának is. Aki ilyen gépet használ odahaza, az biztos lehet benne, hogy többé nem kell bajlódnia a nehéz üdítővel teli szatyrok cipelésével, ráadásul akkor is lesz otthon frissítő, ha éppen váratlan vendégek érkeznének.
A váltás tehát apró lépés, de mégis jelentős változás a bolygó számára. A döntés a fogyasztók kezében van: választásuk befektetés egy élhető, fenntartható jövőbe!
Forrás:
https://g7.hu/adat/20210818/nem-a-pet-palack-a-fogonosz-de-tul-sokat-es-rosszul-hasznaljuk/
A SodaStream-ről
A SodaStream a világ első számú otthoni szénsavasító készülék gyártó márkája (mennyiség tekintetében), amelyet a PepsiCo 3,2 milliárd dollárért vásárolt meg. A SodaStream lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy másodpercek alatt könnyen átalakítsák a hagyományos csapvizet szénsavas vízzé vagy ízesített üdítőitallá.
A SodaStream szénsavasító berendezéseivel 45 országban van jelen, a termékek több mint 90 000 kiskereskedelmi üzletben állnak rendelkezésre 45 országban, gépeit 22 millió háztartásban használják rendszeresen. A SodaStream gépek magyarországi forgalmazását 2008-ban kezdték meg a viszonteladói hálózat kiépítésével, amelynek köszönhetően jelenleg közel 450 boltban érhetőek el a termékek, és az üzlete száma folyamatosan bővül.
Ha többet szeretne megtudni a SodaStreamről, kövessen minket a Facebookon, a Twitteren, a Pinteresten, az Instagramon és a YouTube-on a www.SodaStream.com és www.sodastream.hu webhelyeken.
A PepsiCo-ról
A PepsiCo termékeit naponta több mint egymilliárdszor fogyasztják a fogyasztók a világ több mint 200 országában és területén. A PepsiCo 2021-ben több mint 79 milliárd dollár nettó árbevételt ért el, amelyet a Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker és SodaStream termékeket tartalmazó kiegészítő ital- és készétel portfóliójának köszönhet. A PepsiCo termékportfóliója élvezetes élelmiszerek és italok széles skáláját tartalmazza, köztük számos ikonikus márkát, amelyek egyenként több mint 1 milliárd dollár becsült éves kiskereskedelmi forgalmat generálnak.
A PepsiCo-t az a vízió vezérli, hogy az italok és a készételek globális vezetője legyen. A pep+ a stratégiai végponttól végpontig tartó átalakulásunk, amely a fenntarthatóságot és az emberi tőkét helyezi a középpontba abban, hogyan fogunk értéket és növekedést teremteni azáltal, hogy a bolygó határain belül működünk és pozitív változásokat inspirálunk az emberek számára. További információért látogasson el a www.pepsico.com oldalra, és kövesse a Twitteren, Instagramon, Facebookon és LinkedIn-en a @PepsiCo-t.