Hans Lüdemann újonnan összehozott oktettjének első albumát a BMC Records-nál jelentette meg. A TransEuropeExpress nyolc zenésze egytől-egyig felkészült, jó egyéni képességekkel felvértezett francia és német muzsikus; nők és férfiak baráti művésztársasága – amely a stílusokra való nyitottságával – cikázva a különböző műfajok között – teszi le névjegyét.
„Ezzel az albummal új zenei fejezetet nyitunk – s egyben közvetve az európai dzsessztörténet régebbi fejezeteihez is kapcsolódunk. A TransEuropaExpress (T.E.E.) a szokásos kis létszámú formáció és a big band felállás közötti összetételével képes arra a bűvészmutatványra, hogy a mozgékonyságot és az improvizációs szabadságot széles hangszín-palettával ötvözze. Az oktettben a német és francia kortárs dzsessz kiemelkedő, kreatív muzsikusai jöttek össze, hogy eltérő zenei tájszólásaik kölcsönhatásaiból és kapcsolódásaiból alkotó erőt merítsenek és az európai dzsessz színes, sokrétű képeit hozzák létre.” – mondja el a bevezetőben a kibővített felállás kapcsán Hans Lüdemann.
Az új utakon járó, Hans Lüdemann – zongora, virtuális zongora; Yves Robert – harsona; Silke Eberhard – altszaxofon, klarinét, basszusklarinét; Alexandra Grimal – szoprán – és
tenorszaxofon, ének; Théo Ceccaldi – hegedű; Kalle Kalima – gitár; Sébastien Boisseau –
nagybőgő; és Dejan Terzic – dob, ütőhangszerek felállású TransEuropeExpress zenei
világában egymásba olvadnak a rock, a klasszikus dzsessz, a szabad improvizáció, az
elektronikus progresszivitás – sőt a kortárs minimalista, és új zenei elemek.
Abszolút elvont, asszociatív hangulatú zenét produkál Hans Lüdemann TransEuropeExpress formációja, a stílusok és zenei színek egész kavalkádját felhasználva. Valóban – néhol a kortárs zene elemeit és hangzását megidéző zeneiség keveredik a sokkal könnyebben megfogható big-bandes hanggal, meg az itt ott repetatív vagy éppen filmzenés, sőt egyenesen rockos hangulattal, elsőrangú hangszeres játék keretében.
Komlós József JR