Kezdőlap Régió Térinformatika: felmérték a város reklámhordozóit

Térinformatika: felmérték a város reklámhordozóit

Újabb területen tudta hasznosítani Kecskemét önkormányzata a városban bevezetett térinformatikai rendszert. A webtérkép segítségével ez alkalommal azt mérték fel a szakemberek, hogy mennyi nagyobb reklámhordozó felület van a városban, illetve azok megfelelnek-e a rendeletben szabályozott előírásoknak. A felmérés eredménye: Kecskemét közterületeit 207 darab óriásplakát, míg magántulajdonban lévő, de közterületről látható területen 829 darab óriásplakát van. Ez a felmérés kiegészítette a közterületek reklámcélú hasznosítását koncessziós szerződés alapján végző Euro Publicity Kft. felmérését, amely viszont minden reklámhordozóra kiterjedt, és amelyből kitűnik: Kecskeméten az óriásplakátokon túl, 143 city-light, 230 kandelábertábla, 287 megállítótábla és 811 reklámtábla van.
Öveges László főépítész elmondta: sajnálatos tény, hogy a felmérés eredménye szerint a reklámhordozók döntő többsége nem felel meg a helyi rendelet különböző előírásainak (pl. a magasság, két reklámhordozó közötti kötelező minimális távolság stb.). Most a rendelkezésre álló információknak köszönhetően el lehet kezdeni az elsősorban városképi szempontból aggályos szabálytalanságok megszüntetését.
Közterületek esetében az Euro Publicity Kft. feladata lesz a nem szabályos reklámhordozók elbontása. Magánterületek esetében a társaság értesíti majd ki a tulajdonost, és szólítja fel arra, hogy távolítsa el az illegális táblát.
Nagypál Sándor alpolgármester hangsúlyozta: az önkormányzatnak semmiképp sem célja a bírságolás. Ezért minden érintettnek lesz elegendő ideje arra, hogy a felszólítást követően eltávolítsa a nem szabályos reklámhordozókat. Szankciókat csak abban az esetben alkalmazna a város, amennyiben a tulajdonosok a felszólításnak nem tesznek eleget.
Az előzmények: Kecskemét önkormányzata 2008-ban kötött szerződést az Euro Publicity Kft.-vel, majd elfogadta a cég által kidolgozott koncepciót, amely a közterületek reklámcélú hasznosítására vonatkozott. Azt megelőzően a városnak ilyen jellegű koncepciója nem volt. A közterületek használatából származó éves bevételnek nagyjából fele volt reklámcélú hasznosításból származó bevétel, évente maximum 13 millió forint, amelyet viszont a fenntartással, működtetéssel, ellenőrzéssel kapcsolatos kiadások terheltek.
A társaság a 2008-ban megkötött szerződés szerint évente növekvő mértékű koncessziós díjat fizet, amelynek összege idén 23.405.000 forint. A karbantartások, ellenőrzések, egyéb tevékenységek költségei a társaságot terhelik. A koncessziós szerződés 15 évre jött létre tekintettel arra, hogy a cégnek folyamatosan vannak beruházási kötelezettségei, amelyek megtérülési ideje hosszabb. Legutóbb például az elmúlt héten 8 új buszvárót helyeztek üzembe a városban.