Kezdőlap Régió ROYALSEKT

ROYALSEKT

Az aranyérmes Szent István Pezsgő a világ TOP 10 legjobb pezsgője között

Az izsáki Royalsekt Zrt. 2011-ben felülmúlta az egy évvel korábbi Franciaországban aratott sikerét. Most a TOP 10-be, vagyis a verseny tíz legjobb itala közé is bekerült díjnyertes pezsgőjük.
Első megjelenésükkor a versenyen ezüstérmet hoztak haza a Szent István muskotályos pezsgőjükkel az Effervescents du Monde elnevezésű nemzetközi habzóbor és pezsgőversenyről, idén már nagyarany medállal jutalmazta a száztagú szakzsűri a muskotályos pezsgőjüket. A 2011. november 18-19-20-án kilencedik alkalommal rendezett világversenyen 24 ország 552 habzóborát, pezsgőjét értékelték a szakemberek. Ebben a mezőnyben szereztek nagyaranyérmet az izsákiak. Az „ezüstös hagyomány” sem tört meg, hiszen Szent István rozé pezsgőjükkel az ezüstérmet is hazahozták.

A Royalsekt Zrt. száz százalékban magyar tulajdonú vállalkozásként, száz százalékban magyar alapanyag felhasználásával készült italaival érte el ezt a szép sikert. A cég pezsgőpincészete – amely Európa egyik legnagyobb ilyen üzeme – a hazai alapanyag biztosítására integrátori szerepet is felvállal. A szőlőtermelőket előleg fizetésével és a termelés garantált felvásárlásával ösztönzi – ennek is köszönhető, hogy olyan alapanyagokból dolgozhatnak, melyekből valóban minőségi termékeket állíthatnak elő.
A körültekintő szakmai, és szervezőmunka eredményeként nem csak a szakemberek, hanem a fogyasztók is nagyra értékelik termékeiket. A Royalsekt Zrt. a több évszázados izsáki szőlő- és borkultúra hagyományaira támaszkodva működik. E kultúra igazán gyümölcsözővé az 1800-as évek utolsó harmadában vált, amikor megszületett a speciális helyi szőlőfajta, az Izsáki Sárfehér, amely ma Arany Sárfehér néven eredetvédett hungarikum. Erre alapozva építették fel az izsákiak a helyi borkultúrát, amelynek az Izsáki Állami Gazdaság fejlesztő munkájának köszönhetően, 1972-től a pezsgőgyártás is részévé vált.
E hagyományok mentén építkezett az izsáki Royalsekt Zrt., s vele az Európa egyik legnagyobb borászati üzemét működtető Ungor család is. Idősebb Ungor Pál 1985-ben indította el családi vállalkozását, ennek keretében saját birtokukon megtermelt szőlőből előállított bort forgalmaztak. Egy évtizeddel később két fiát is bevonta a családi vállalkozásba, amely már mint Ungor és Ungor Borház Kft., a térség egyik jelentős szőlőfelvásárlójaként és – feldolgozójaként működött.
Üdítőitalokat gyártani és forgalmazni 2000-ben kezdtek, közismert márkájuk az Adrenalin Energiaital. Üdítőitalaik között érdemes megemlíteni a hazai kínálatban egyedinek számító, kizárólag izsáki szőlőből előállított, száz százalékos gyümölcstartalmú mustot, valamint a Violetta néven forgalmazott boralapú gyümölcskoktélokat.
A családi vállalkozás 2009-ben vásárolta meg a Royalsekt Zrt.-t a hozzá tartozó kombináttal. Az akkor 60 fővel működő üzemben ma már közel 300-an dolgoznak, s állítják elő azt a 60 millió palacknyi italt (pezsgőt, bort, üdítőt), amelyet a hazai piac mellett Szlovákiába, Romániába, Hollandiába, Csehországba, Oroszországba, Koreába és Szerbiába exportálnak. Működésük alatt pezsgőforgalmukat megtízszerezték, s bor- és üdítőital forgalmuk is folyamatosan nő. Termelésük 70 százalékát belföldi nagykereskedelmi láncokon keresztül értékesítik, gyakorlatilag az összes ismert üzletlánc forgalmazza azokat. A pincészet kiváló szakemberei által előállított saját italaik mellett más cégek termékeit is forgalmazzák, Győrben, Nyíregyházán, Miskolcon, Zalaegerszegen és Izsákon pedig saját nagykereskedésük működik.
A Szent István pezsgőcsaládot 2011-ben bővítették. Az édes és az extra száraz mellett a vörös, a rozé és a muskotályos fajtákat is beállították. E két utóbbival arattak most sikert Franciaországban. A 2011-es év fejlesztéseként, a legnépszerűbb Szovjotszkoje Igrisztoje pezsgőcsalád korábbi édes és száraz változatát kiegészítették a félszáraz rozé és az édes spumante muskotályos fajtával, valamint gyártani kezdték a Szent István extra száraz nyerspezsgőt. Ungor Erik és Ungor Pál a Royalsekt Zrt. tulajdonosai és vezetői, fő üzleti filozófiájuknak vallják, hogy olyan elérhető árú, jó minőségű termékekkel legyenek a piacon, amelyek a hazai és külföldi fogyasztók minél szélesebb köréhez találnak utat. Franciaországi sikerük, s itthoni térhódításuk azt mutatja, jó irányba tartanak.