Kezdőlap Régió Sándor Benedek lett a Szentkirályi gazdasági igazgatója

Sándor Benedek lett a Szentkirályi gazdasági igazgatója

2012. február 1., Szentkirály – A Szentkirályi Ásványvíz Kft.-nél 2012. január 1-től Sándor Benedek (30) tölti be a gazdasági igazgatói pozíciót. Pályafutását Frankfurtban kezdte az Európai Központi Banknál, majd itthon a Magyar Nemzeti Bankban, illetve a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökségnél (ITDH) folytatta. A Szentkirályi Ásványvíz Kft.-nél betöltött pozíciója előtt a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. alapító tagjaként és a befektetői kapcsolatokért felelős igazgatójaként vált ismertté a neve pénzügyi- és gazdasági területen.

Tanulmányait az Általános Vállalkozási Főiskolán pénzügy, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Karán gazdaságpolitika és makroelemző szakon folytatta. Elméleti közgazdasági végzettsége mellett jogi egyetemi tanulmányokat folytatott a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen.

Sándor Benedek a frankfurti Európai Központi Banknál kezdte pályafutását 2004-ben belső ellenőrként. 2005-től a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsának titkára, továbbá bankjegykibocsátással is foglalkozik. 2007-ben a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség (ITDH) tanácsadójaként beruházásokkal és tőkebefektetésekkel kapcsolatos projektekben vesz részt.

2008-tól a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. alapító tagjaként és a befektetői kapcsolatokért felelős igazgatójaként elsősorban stratégiai és tőkepiaci feladatai voltak: a társaság tőzsdei bevezetését irányította. Sikeres projektvezetési munkájának köszönhetően a társaság elnyerte a BÉT „2011. év Tőzsdei Bevezetése” díját. Feladata volt továbbá a társaság hosszútávú finanszírozását biztosító tőkeemelésekkel kapcsolatos befektetői és jogi munkák irányítása.

2012-től a Szentkirályi Ásványvíz Kft. gazdasági igazgatójaként tevékenykedik. Az általános gazdasági igazgatói feladatok mellett a cég középtávú stratégiájának megalkotásában és megvalósításában vesz részt. Sándor Benedek célja, hogy a Szentkirályi Ásványvíz Kft. további sikereinek érdekében támogassa a hatékony gazdálkodást, valamint a vállalkozás terjeszkedési és fejlesztési terveihez szükséges stabil pénzügyi háttér biztosításában kíván jelentős szerepet vállalni.

Sándor Benedek angolul és németül tárgyalási, olaszul pedig társalgási szinten beszél. Nőtlen, kedvenc hobbija az országúti kerékpározás (profi versenyző volt, kétszeres ifi magyar bajnok) és a basszusgitározás.

###
Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu):
A Szentkirályi ásványvizet 1994 óta forgalmazzák Magyarországon. Az eleinte veszteséges cég számára az igazi áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar hozta meg: 2005-ben a hazai szénsavmentes ásványvízpiacon az összes értékesített mennyiség alapján piacvezetővé lett – ezt a pozícióját azóta is tartja a márka. A Szentkirályi 2010-ben 1,5 milliárd forint beruházással létrehozta új logisztikai központját, és abban az évben nettó árbevétele 5,35 milliárd forint volt. A fogyasztói hűség bizonyítékaként számos más elismerés mellett (Foodapest, Arany Tallér, Szent Miklós Emlékérem) 2006-tól kezdődően minden évben – így 2011-ben is – kiérdemelte a Reader’s Digest Legmegbízhatóbb Márka díját, idén pedig hetedik alkalommal lett övé a Superbrands díj, továbbá 2009-ben megkapta a Business Superbrands díjat is. A MagyarBrands díjat tavaly és idén is elnyerte. A Monde Selection aranymedálját három egymást követő évben is elnyerte, legutóbb 2010-ben, az 5 literes, csepp alakú kiszerelésben kapható szénsavmentes ásványvizet jutalmazták arannyal.
Az 50 évig garantált ásványvízhozamnak köszönhetően, illetve a megnövekedett fogyasztói igények kielégítése érdekében a cég folyamatosan modernizál, fejleszt. Magyarország piacvezető ásványvízmárkáját a társadalomról felelősséggel gondolkodó vállalatként széleskörű támogató, segélyező tevékenység jellemzi. A Szentkirályi és Emese elnevezésű ásványvizeken túl a márka funkcionális ásványvizei, Jégvizei, Jégteái, limonádéi, illetve kozmetikumai is népszerűek a piacon. 2011-ben elnyerte a Water Innovation Awards legjobb fogyasztói kampányának járó világdíjat „A víz arca” kampánnyal, illetve az 1 literes palackja döntős plakettet kapott „A legjobb új PET palackok” kategóriában. 2011-ben Balogh Leventének ítélte a VOSZ a „2011. Év Vállalkozója” díjat.