Az STI Petőfi Nyomda Kft. szakmai napja
a display és POS-üzletág képviselői számára
A kecskeméti székhelyű, nyomtatott és hajtogatott karton-, illetve hullámkarton dobozokat, tekercses öntapadó címkéket, displayket és POS-eszközöket gyártó nyomda 1841-es alapítása óta hosszú utat járt be, hogy napjaink vezető csomagolóanyag-gyártójává váljon a régióban. Éves termelése közel 1,5 milliárd darab doboz és 5 millió m2 öntapadó címke, melyet széles vertikumú és magas minőségű technológiával állít elő.
A Petőfi Nyomda Kft. 2008-ban alapította meg display- és POS-termékeket gyártó hazai üzemét, amely az STI-csoport európai POS-hálózatának része. Innovatív és kreatív megoldásokat előállító üzemünkben digitális nyomdagép és fazoner ragasztó is segíti a hatékony és gyors kivitelezést. Az STI Group magyarországi displayüzemének portfóliója kiegészül összecsomagolási (Co-Packing) és display-feltöltő aktivitással is.
2012 januárjától a display és POS-eszközök gyártása a korábbi budapesti helyszínről Kecskemétre került. Ez alkalomból a nyomda felső vezetése úgy döntött, hogy meghívja megrendelőit, sajtópartnereit a régi-új helyszínre, amelyet egy szakmai program keretében május 11-én bemutatott az érdeklődőknek.
Délelőtt tíz órakor Fábián Endre, az STI Petőfi Nyomda Kft. ügyvezető igazgatója köszöntötte a megjelent negyven főt, majd Mile Gabriella, az ACNielsen Piackutató Kft. képviselője ismertette a legfrissebb FMCG piaci trendeket és rámutatott arra, hogy miért fontos egy márkagyártónak értékesítést ösztönző eszközöket alkalmaznia az értékesítési pontokon.
A következőkben Bognár Gergely, az STI Petőfi Nyomda Kft. display üzletágának értékesítési csoportvezetője vette át a szót, aki Mészáros Andreával, a Heineken Magyarország Sörgyárak Zrt. szakemberével tartott közösen előadást. A prezentáció során felsorakoztatott eszközöket gyakorlatban is bemutatták nagy hangsúlyt fektetve a hazánkban egyedülálló technológiának számító El Sign technológia ismertetésére (Az El Sign, avagy nyomtatott e-papír, egy szabadalmaztatott technológia, melyet az STI Group forgalmaz Európában kizárólagosan). Az előadás célja egyben az is volt, hogy egy konkrét projekt keretében bemutassák a márkagyártó elvárásait, az eszközgyártó elé gördülő kihívásokat, illetve a két oldal összeegyeztethetőségét, a közös munka sikerét.
A szakmai nap zárásaként a POPAI Magyarország Egyesület főtitkára, Havasiné Kátai Ildikó, mint világjáró szakember tárta az érdeklődők szeme elé a legújabb POP értékesítésösztönző eszközök garmadáját. Információt nyújtott a POPAI Awards fordulóiról, ismertette a Global Awards győzteseit, illetve az uralkodó irányzatokat, amelyeket az amerikai Global Shop és a párizsi MPV kiállításokon tapasztalt.
Az elméleti rész után pedig jött a gyakorlat. A vendégek két csoportban látogatták meg a doboz- és displaygyártás állomásait. Az STI Petőfi Nyomda Kft. tapasztalt üzemvezetői bemutatták a digitális nyomdai előkészítést, a szerszámkészítést, a nyomtatást, a kivágást és a ragasztást, mint a gyártás során felmerülő folyamatokat.
A hasznos ismeretek után az éhes vendégeket a Kecskeméti Fürdőben látták vendégül, ahol egy neves úszóval, Güttler Károllyal is megismerkedhettek a jelenlévők. A családias és vidám hangulatú ebéd után a megjelentek előtt nyitva állt a fürdő Karibi koktélterasza, illetve a szép idő arra is alkalmat adott, hogy néhányan megmártózzanak valamelyik medencében.