Újabb csúcs az új járműipari központban
A Kecskeméti Főiskola Járműtechnológia Tanszékének új épülete elérte legmagasabb pontját
Kecskemét, 2012. szeptember 7.
Kecskemét padlógázon – a kormány járműipari központtá nyilvánította Kecskemétet és térségét, a héten beindult a duális típusú főiskolai képzés a Kecskeméti Főiskolán Magyarországon először, és a járműipari oktatás legmodernebb műszereknek otthont adó új épülete is elérte legmagasabb pontját. Ebből az alkalomból tartottak ma bokrétaünnepséget a Kecskeméti Főiskola közel 1.5 milliárdos, nagyrészt uniós támogatásból épülő új oktatási épületénél.
Példaértékű Kecskemét és térségének fejlődése, egymást érik a fontos események. Az újabb mérföldkő: a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának Járműtechnológia Tanszéke bokrétaünnepséget tartott szeptember 7-én, a 1,5 milliárd forint értékű – javarészt EU-s támogatással megvalósuló – új oktatási épület immáron elérte legmagasabb pontját, a 9 métert.
A bokrétaünnepségen prof. dr. Palkovics László a projekt vezetője elmondta:„A főiskola az utóbbi időben nagy energiát fektetett abba, hogy hosszú távon a Mercedes-Benz és beszállítói igényeinek megfelelni tudó, felsőfokú járműipari szakemberek képzését tudja biztosítani. Kimagasló siker számunkra, hogy a héten – a felsőoktatásban az országban elsőként – a Kecskeméti Főiskola GAMF Karán a járműmérnöki alapszakon beindult a gyakorlatorientált/duális típusú képzés. A főiskola nagyban hozzájárul a térség fejlesztéséhez, a járműipari központban az iparvállalati igényeknek megfelelően, közösen kialakított világszínvonalú képzésen vehetnek részt a hallgatók, megkönnyítve ezzel a frissdiplomások elhelyezkedési lehetőségeit is.”
Szemereyné Pataki Klaudia Kecskemét alpolgármestere is méltatta a főiskola munkáját, és elért eredményeit:„A térség kiemelt járműipari központtá nyilvánításához az elmúlt időszakban rendkívül erőteljes aktivitást kellett kifejtenie minden szereplőnek: az önkormányzatnak, a főiskolának, és a közösen létrehozott AIPA Kft.-nek is.”
A főiskola a járműmérnöki alapszak oktatási infrastruktúrájának létrehozására pályázatot nyújtott be 2010-ben „Autóipari szakemberképzés infrastruktúrájának fejlesztése a Kecskeméti Főiskolán” címmel. A pályázat keretében a főiskolán egy 800 négyzetméter alapterületű, összességében 2000 négyzetméteres épület készül, amely felszereltségét és eszközeit tekintve is a legmodernebb járműipari oktatási bázisnak minősül az országban, így a tervek szerint a járműipari kutatás-fejlesztés központja is lesz.
Az alagsorral együtt háromszintes épület felépítéséhez 700m3 vasbetont, 2000m2 téglafalat használtak fel, az üzemeltetéséhez 20 km elektromos vezetéket kötöttek be. Az épületben többek között helyet kapnak olyan, a modern járműtechnikai oktatásban és kutatásban elengedhetetlen eszközök, mint a dinamikus motorfékpad, a teljes jármű hajtására és fékezésére alkalmas próbapad, valamint gépkocsi alrendszerek vizsgáló és mérő berendezései, a tervek szerint több mint 40 új gépjárműipari eszköz, berendezés, valamint több mint 30 új IKT- és hálózati eszköz kerül beszerzésre és beépítésre.
Az ünnepségen a beszédeket követően, a bokrétaként szolgáló fácskára dr. Danyi József a Kecskeméti Főiskola rektora mellett prof. dr. Palkovics László projektvezető, Szemereyné Pataki Klaudia Kecskemét alpolgármestere, Dr. Fedor Mihály a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség képviselője, Vermesy Sándor a kivitelező Strabag MML Kft. ügyvezetője, és a projektmenezdsment tagjai kötöttek szalagokat.
Az épület befejezésének várható dátuma 2012. október vége lesz, a kész tanszék átadását december közepére tervezik, így jövő félévi tanulmányukat már itt kezdhetik meg a Járműtechnikai Tanszék duális típusú képzésére idén felvett hallgatók. A tervek szerint a tanszéken évente 100 mérnököt képeznek majd.
Az „Autóipari szakemberképzés infrastruktúrájának fejlesztése a Kecskeméti Főiskolán (TIOP-1.3.1-10/1-2010-0003)” című projekt az Európai Unió támogatásával és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.