Kezdőlap Régió SAJTÓKÖZLEMÉNY

SAJTÓKÖZLEMÉNY

ELKEZDŐDÖTT A KORMÁNYABLAKOK AKADÁLYMENTESÍTÉSE

2014. március 21.

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal 500 000 000 forint vissza nem térítendő uniós támogatást nyert „A közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: akadálymentesítés” című, TIOP-3.3.1/A-12/2-2013-0009 azonosító számú pályázat megvalósítására az Új Széchenyi Terv keretében. A beruházás során a kormányablakok által végzett közszolgáltatások komplex akadálymentesítése valósul meg.

Sikeresen pályázott a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal a TIOP-3.3.1/A-12/2 kódszámú, „A közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: akadálymentesítés” című konstrukció keretében. A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatallal konzorciumi partnerségben a „Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalban a közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: akadálymentesítés” című, TIOP-3.3.1/A-12/2-2013-0009 azonosító számú projektre 500 millió forint uniós támogatásban részesült.
A Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program keretén belül 2011. január 1-jén megnyílt első 29 kormányablak működésének tapasztalatait is felhasználva valósul meg a teljes, országos hálózat kialakításán dolgozó szakértői csoportok munkája eredményeként a meglévő ügyfélszolgálatok mellett a legtöbb okmányirodában, valamint számos vasúti pályaudvar bizonyos helyiségeiben a kormányablakok. A Kormány elkötelezett a közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása mellett, az EU irányelveivel is összhangban. Ezt hivatott megvalósítani a TIOP-3.3.1/A-12/2 kódszámú projekt a kormányablakok akadálymentesítése révén.
Az akadálymentesítés olyan tudatos tevékenységek összefoglaló neve, amelyek a különféle (fizikai, érzékszervi vagy értelmi) fogyatékossággal élők számára biztosítanak olyan körülményeket, amelyek lehetővé teszik számukra azon tevékenységek elvégzését, amelyben akadályoztatva vannak.
A projekt célja az intézményrendszer teljes körű akadálymentesítése, ezáltal a nyújtott szolgáltatások minőségének javítása az igénybe vevők megfelelő ellátásának megteremtése érdekében. A fejlesztések közvetetten hozzájárulnak ahhoz, hogy az érintett intézmények célcsoportjához tartozó speciális és hátrányos helyzetű, sérülékeny társadalmi csoportok társadalmi aktivitása, életminősége javuljon, és a helyi közösségben való aktív részvétele növekedjen. A munkaerő-piaci és társadalmi integrációt segítő szolgáltatások fejlesztése, infrastrukturális feltételeinek megteremtése, javítása – az életminőség javítása mellett – az aktív álláskeresést és munkavállalást is segíti és támogatja.
A projekt keretében prioritást élvező akadálymentesítendő közszolgáltatások azok az ügyfélszolgálati pontok, ahol az ügyintézés koncentrált, nagy ügyfélforgalmat bonyolítanak, felkeresésük az ügyfél számára általában nem kikerülhető, illetve azok a területek, ahol a közszolgáltatás jellegéből adódóan az ügyfélkör jelentős részének az akadálymentes környezet alapvetően szükséges az igénybevétel lehetőségének biztosítására. A projekt keretében a kormányhivataloknak az ügyintézés a legáltalánosabb, az „egyablakos ügyintézés”-t megvalósító pontjainak akadálymentesítése történik meg, annak érdekében, hogy az ügyfelek számára az egyenlő esélyű hozzáférés megvalósulhasson.
Fő cél a fogyatékos személyek, továbbá az időskorú, járókerettel közlekedő, továbbá nagycsaládos, babakocsival közlekedő; mozgásukban vagy kommunikációjukban egyéb okból átmenetileg akadályozott emberek vagy gyermekek életminőségének javítása, a közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megvalósítása útján. Jelen konstrukció a kormányhivatalok és az illetékességi területéhez tartozó, közszolgáltatást nyújtó és ügyfélforgalmat bonyolító szervezetek ügyfelek fogadására szolgáló tereinek komplex (fizikai és infokommunikációs) akadálymentességének megteremtése.