Kezdőlap Régió

Gazdaság-közlekedés-személyszállítás
Tízéves az elsőként a Dunakanyarban bevezetett ütemes vasúti menetrend

Budapest, 2014. augusztus 29., péntek (MTI) – Tíz éve vezette be a MÁV a Budapest-Göd-Vác-Szob, illetve a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon az integrált ütemes menetrendet és a zónázó közlekedést, melynek hatására 70 százalékkal többen utaznak ezeken a vonalakon vonattal – közölte a MÁV-Start Zrt. pénteken az MTI-vel.

Az integrált ütemes menetrend lényege, hogy több járattípus is meghatározott időközönként közlekedik, összehangolt menetrend szerint. A zónázó vonatok pedig a szobi vonalon közlekednek. Ezek Szobtól Vácig mindenütt megállnak, majd onnan – menetrend szerint – megállás nélkül haladnak a Nyugati pályaudvarig. A Vác és Budapest közötti vonatok viszont minden közbülső állomáson megállnak.
Az újításoknak köszönhetően a menetidő 46-ról 25 percre csökkent. A vonatok rövidebbek lehettek, miközben több utast szállítanak. A szerelvények energiafelhasználása is csökkent, egyrészt a rövidebb szerelvények miatt, másrészt a zónázó vonatokat Vác és Budapest között nem kell fékezni, illetve gyorsítani, ami plusz energiát igényel.
A szóban forgó vonalakhoz Vácott csatlakozó Diósjenő-Balassagyarmat vonalon is nőtt az utasok száma.
A közlemény adatai szerint Budapest és Szob között napi 119 vonat közlekedik, átlagosan 31 ezer utassal. A vonatok közül 30 a zónázó, 78 a személy és 11 a gyorsított.
Az elmúlt 10 évben több mint 90 millió utas vette igénybe ezeket a járatokat.

ghg \ gfp

MTI 2014. augusztus 29., péntek 15:32
A KÉP CSAK ILLUSZTRÁCIÓ
index