Kezdőlap Régió Tudjon meg többet a lakáscélú támogatásról

Tudjon meg többet a lakáscélú támogatásról

Ötmillió forintot kaphat öt év alatt lakáshitel törlesztésére – kérje munkáltatójától!

5. sz. melléklet - vegleges_95x200_VNT_Leaflet_4oldal_0602_3_Oldal_1 Otp

Vissza nem térítendő támogatást kérhet munkáltatójától lakáscélú hitel törlesztésére – ráadásul a juttatás adómentes Önnek is és munkáltatójának is.
Már igényelheti munkáltatójától a méltányolható lakáscélú hitel törlesztésére adható, vissza nem térítendő támogatást, ami adómentes juttatásnak számít, és öt egymást követő év alatt összesen ötmillió forint plusz juttatást is jelenthet Önnek.

Mikor jogosult Ön ilyen, adómentes támogatásra a munkáltatójától?

1. Ha a támogatás folyósítása hitelintézeten keresztül történik. Az átutalásokat a hitelintézet évenként utólagosan igazolja.
2. Ha a támogatás összege összesen nem több, mint vásárlás esetén az ingatlan vételárának, míg építés, bővítés vagy korszerűsítés esetén a költségvetés 30 százaléka.
3. Ha a folyósított támogatás összege öt egymást követő évben nem több mint 5 millió forint.
4. Ha a hitel, amelynek a törlesztéséhez a munkáltató támogatást nyújt, lakáscélú (vásárlási, építési, bővítési, korszerűsítési célú, vagy ilyen hitel kiváltására nyújtott hitel, vagy ilyen hitelhez kapcsolódó gyűjtőszámla hitel).
5. Ha a lakás, amelynek a megvalósításához Ön a hitelt igényelte, az Ön saját tulajdona (vagy abban haszonélvező), és megfelel a méltányolható lakás fogalmának (szobaszám, méret, együttlakók alapján – erről részletesebben honlapunkról tájékozódhat).
6. Ha igazolni tudja (minden évben), hogy a folyósított támogatást Ön a célszerinti hitel törlesztésére fordította – és persze fontos, hogy a munkáltatója kínálja ezt a szolgáltatást, mint béren kívüli juttatást, ez ugyanis nem kötelező.

Mi ebben az OTP Bank szerepe?

A munkáltatók támogatása abban, hogy – az eléggé bonyolult
és nagy felelősséggel járó folyamatban – a juttatásokat:
1. a jogszabályoknak megfelelően,
2. a megalapozott adómentességi igazolás biztosításával,
3. minimális adminisztrációval tudják biztosítani a munkavállalóik részére.

Mit kell tennie a munkáltatójának?

A rendelet szerint a munkáltatónak a pénzforgalmi számlájukat (amelyről a támogatás átutalása történik) vezető hitelintézet felé a támogatás folyósításáról bejelentési kötelezettsége van.
A munkáltató továbbá köteles a támogatás adómentességének fenti feltételeit megvizsgálni és azokat igazolni.

Mit kell tennie Önnek, ha szeretne részesülni a támogatásban?

• Jelezni a munkáltatójánál, hogy élne ezzel a lehetőséggel.
• Ha a munkáltató tervezi, vagy már kínálja ezt a juttatást,
akkor ezt az ismertetőt átadni neki, hogy értesülhessen arról, hogy az OTP Bank OTP ADLAK szolgáltatás-csomagja teljes körűen át tudja venni a rendszer üzemeltetésének terheit tőle.
• Ezt követően Önnek nyilatkoznia kell a munkáltató felé arról, hogy mely számlára (a legjobb a hitel törlesztésére szolgáló hitelszámla) kéri az összeg folyósítását.
• A továbbiakban az Ön feladata, hogy az adómentesség vizsgálatához szükséges dokumentumokat átadja a munkáltató részére.

Miben segít az OTP Bank?

Az OTP Bank elsőként a piacon elindította munkáltatóknak szóló szolgáltatáscsomagját, az OTP ADLAK – Adómentes Lakáshitel-támogatási Szolgáltatáscsomagot. Ez a különböző munkáltatói igényekhez igazodva, három megoldást kínál a vissza nem térítendő hitel kapcsán a munkáltatók számára:

A.) Alapszolgáltatás. Azok a munkáltatók, akik csak eseti utalást indítanának néhány munkavállalót érintően önállóan, banki közreműködés nélkül, azok a Bank felé fennálló adatszolgáltatási kötelezettségüknek az OTP Bank honlapján 2014. május 5-től elérhető munkáltatói nyilatkozattételt biztosító portálon (www.otpbank.hu\vnt) keresztül tehetnek eleget. Ez alapján a bank kiállítja a jogszabályban előírt utólagos igazolást, az adómentességi feltételeket viszont teljes egészében a munkáltató ellenőrzi.

B.) Kiegészítő szolgáltatás. Az arra szerződő munkáltatóktól az OTP Bank átvállalja az egyes munkavállalók adómentes támogatásra való jogosultságának vizsgálatát, és arról igazolást állít ki.
Ez azon munkáltatóknak lehet hasznos, akik a támogatást ugyan maguk kívánják elutalni munkavállalóiknak, de a folyósítást megelőzően professzionális szolgáltatóra szeretnék bízni az adómentességi feltételek vizsgálatát annak érdekében, hogy az adminisztrációs terheiket és az adóbüntetés kockázatát csökkentsék.

C.) Teljes körű szolgáltatás: Azoktól a munkáltatóktól, akik e támogatást cafeteria elemhez hasonlóan rendszeresen kínálják majd munkatársaiknak, az OTP Bank teljes egészében át tudja vállalni a folyamat lebonyolítását. A munkáltatónak a szerződéskötés után csak annyi dolga van, hogy egy, az OTP SZÉP kártyánál ma is használt portálon keresztül nyilatkozik a juttatásokról, majd a jogszerű és profi lebonyolítást az OTP Bankra bízza.

Miért jó a VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁS Önnek?

• Munkáltatója havi szinten akár több tízezer forinttal is hozzájárul törlesztő részletéhez a támogatás segítségével.
• Adómentes juttatást kaphat, vagyis 100 forint juttatásból mind a 100 forintot megkapja.

Miért jó a VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁS a munkáltatómnak?

• Ez a legolcsóbb, adómentes juttatási forma, ami jelentősen kisebb munkáltatói ráfordítást igényel, mint a munkabér vagy bármely más béren kívüli juttatás.
• Egyszerű: Az OTP ADLAK szolgáltatásainak köszönhetően a vissza nem térítendő támogatás folyósítása egyszerű, segítségével mind az adminisztrációs teher, mind az adó és számviteli kockázat jelentősen csökkenthető.

Részletes feltételek: www.otpbank.hu vagy 06/1 366 6666 (7. menüpont)

Felelős kiadó: OTP Bank Nyrt.
Marketing Igazgatóság • 2014. június