Kezdőlap Régió Forbes Roadshow

Forbes Roadshow

Forbes Roadshow
Kecskemét, 2015. 03. 05.

Mercedes-Benz Gyár

Kecskeméten  tegnapi napon a Mercedes-Benz Manufactoring Hungary Kft területén a Forbes első vidéki eseményén vett részt
az Alföldi Régió Magazin szerkesztősége.

A regisztrációt követően elsők között a “Kamionkirállyal”
Wáberer Györgyel beszélgetett Galambos Márton a Forbes
főszerkesztője.
Húsz év alatt egy veszteséges vállalatból építette fel Wáberer
György Európa legnagyobb fuvarozó cégét. Terveiről, a
Nemzetközi Piacról, 21 év történetéről, fejlesztésekről is szó
esett.  Az üzletember elmondta, hogy a logisztika, cégénél
rendkívül jól működik, tíz éves folyamatos fejlesztések után
egyre profibb IT rendszerben dolgozik. Kamionjait pontosan
követhetik az ügyfelek. Program vizsgálja a lehetőségeket: a
kijelölt útvonaltól az optimális tankolási helyig. Még azt is
megmondja a rendszer a sofőrnek hol és mennyit tankolhat. A
szakma nüanszokból áll Wáberer elmondása szerint.
Arra a kérdésre, hogy lehet-e űberelni a tavalyi évet, a válasz
természetesen igen volt. Megtudtuk, hogy a cég tőzsdére jutása
folyamatban van és stílusosan a legutóbbi beruházás Mercedes
kamion volt.
A titok az, hogy mindent kicsit másképpen kell csinálni, mint a
többiek. A szemléletben új megoldások kellenek: sőt több
megoldásod kell, hogy legyen. Fontos a cégen belüli belső
verseny, folyamatos gondolkodás, bátorság.

“Amikor a Hungaro kamiont megvettem, kockázatot vállaltam.
Tudtam, hogy több tevékenységem kell, hogy legyen. Ennek
köszönhetjük a 21 éve töretlen növekedést. A Franchise
rendszerrel jól lehet növekedni, így reális a cél: Európa
legnagyobb fuvarozó cége legyünk.”

Huszonkettő Franchise cég, de idén harminchat darab lesz.
Arra a kérdésre, hogy szeret-e konkurens cégeket felvásárolni,
azt a választ adta, hogy éljünk a lehetőséggel.
Fix telephelyeken kicsi, családi a vállalkozás hiszen két
gyermek is a cégben dolgozik már.
Európa ötödik legnagyobb fuvarozó cégeként, mint kiderült mégis
nyugodtan alszik napi nyolc órát.
Új munkatársat úgy választ, hogy a személyes benyomás döntő.
A Magyar vállalkozók sikeresek a kamatok jók, a pénzügyi
környezet megfelelő. Nagyon fontos, hogy az ember saját cégének minden részletét átlássa. A cégben mindig van tartalék energia.
Előfordult velem, hogy mindent egy lapra tettem fel, az jó
kihívás volt. 3300 kamiont is lehet optimálisan irányítani.
A főszerkesztő ezután Palásti Józseffel (a Fornetti alapító
tulajdonosa) és Balogh Leventével (a Szentkirályi ásványvíz
tulajdonosa) beszélgetett. Palástitól megtudtuk, hogy éppen
búvárkodást követően látogatott el Kubából az eseményre. “Muszáj kikapcsolódni néha, ugyanis nem könnyű a Nemzetközi
Franchise nehézségeivel megküzdeni.”
Balogh úr pedig elmesélte, hogy számára nagyon fontos, mint
magyar embernek többek között az is, hogy lokálpatriótaként a
hazai piacon legyen a legerősebb. Míg üknagyapja Kecskeméten
képviselő volt, jelenleg is Kecskeméten él. Húsz hektáros
lovasfarmján hétvégenként tizenöt éve a napi hat edzés mellett
terep-lovagol, de szeret jachtozni és szereti a tengert.
Első külföldi piacom Erdély magyarlakta területe volt. Kétszáz
országban vagyunk jelen. Nemzetközi multi brandet kell
teremteni. Dubaiban is több millió liter vizet adunk el évente.
Tíz milliárdos árbevételünk mellett (másfél milliárd export).
Palásti úr elmondta, hogy a siker kulcs: akárcsak a vízbe
ejtett kő: nem én akarok eladni, ők akarnak venni.
A hazai piac valóban hátország kell, hogy legyen: 22 milliárd
belföldi forgalom  (40% exporttal).
Mindegy mit gyártasz ha a logisztika jó és a termék útja nyomon
követhető. Az élelmiszergyártás nem játék. Nem süteményt, hanem megoldást árulunk. Jelenleg négy tenger mossa a Fornetti
partjait. Palásti úr még elmesélte, hogy Balogh Leventével
először ült le így beszélgetni. “A kicsit jó az nem elég, az
nem az én stílusom. Nemzetközi presztízst kell építeni.”
Balogh Levente szerint a magyar ember ügyes, ellavíroz a
világban. Az Európai válogatottba kell bekerülnünk, jó minőségű
áruval. Magyarország feladata, hogy a válogatottat felállítsa.
Ha az ország imige jó, az a vállalkozásoknak is jó. A Közel-
Keleti piac felé kacsingatok, ott nincs annyi multi. Ahhoz,
hogy hogy kell multivá válni, lehet a multiktól tanulni.
Megvan a lehetőséged, hogy multinacionális legyél. Jó
szakembereket veszek fel. Kiképzem magamnak a jó szakembereket.Volt akit az egyetemekről vettem ki és ő lett az egyik igazgatóm.
A kérdéskörre reagálva Palásti József is elmondta, hogy neki is
vannak olyan kollégái, akik húsz éve vannak vele. A Fornetti
egy iskola. Ha sütőipar akkor Fornetti. Hetven millió euro
magyarországon az árbevétele.
Az élelmiszeripari show után Ács Gábor a Forbestól pénzügyekről
beszélt. A befektetési percekben szó volt a tőkevédett
alapokról és hogy mibe érdemes a pénzt fektetni. A gyárlátogatást és a gála vacsorát követően (melyet a Tanyacsárda étterem prezentált) a megjelent körül-belül százötven vendég beszélgetése közben osztotta meg egymással
gondolatait.

 

Forbes_00116 Forbes_00123 Forbes_00135 Forbes_00139 Forbes_00146 Forbes_00150 Forbes_00156 Forbes_00160 Forbes_00165 Forbes_00168 Forbes_00179 Forbes_00184 Forbes_00186 Forbes_00003 Forbes_00004 Forbes_00006 Forbes_00007 Forbes_00015 Forbes_00024