Kezdőlap Régió Elkezdődtek a földmunkák Kecskeméten, az új autóbusz telephely területén

Elkezdődtek a földmunkák Kecskeméten, az új autóbusz telephely területén

Sajtóanyag – 2015. május 21.

 

Elkezdődtek a földmunkák Kecskeméten, az új autóbusz telephely területén

BUSZ_ALAP_00001 BUSZ_ALAP_00005 BUSZ_ALAP_00007 BUSZ_ALAP_00010 BUSZ_ALAP_00017 BUSZ_ALAP_00022

 

Elkezdődtek az új autóbusz telephely építésének nagy tömegű földmunkái, a „Kecskemét város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása – zéró emissziós zóna megteremtése soros hibridhajtású alacsonypadló autóbuszok beszerzésével” című, KÖZOP-5.5.0-09-11-2012-0022 azonosító számú projekt keretében. A Déli iparterületen, a Georg Knorr utcában, az új Knorr üzem mellett lévő helyszínen ma tartott sajtótájákoztatót Öveges László irodavezető, Kecskemét főépítésze.

 

Az eseményen elhangzott: a 25 darab Mercedes Citaro soros hibridhajtású alacsonypadlós autóbusz beszerzéséhez kapcsolódóan Kecskemét uniós forrásból épít új telephelyet a helyi tömegközlekedés kiszolgálását végző autóbuszok részére. Az önkormányzat tulajdonában lévő 30.000 m2 nagyságú ingatlanon 2519,48 m2 alapterületű ipari épület létesül, amelyből 1644,43 m2 szerelőcsarnok (üzemi rész) és 875,05 m2 kétszintes szociális és irodaépület (irodai és szociális rész). A telephely területén megépül továbbá egy üzemanyagtöltő állomás, valamint az autóbuszok részére 19 db szóló és 36 db csuklós és szóló buszokat vegyesen fogadni képes parkoló. A telephely megvalósításának teljes költsége mintegy 1,3 milliárd forint, amely tartalmaz nagytömegű földmunkát, mélyépítést, térkő burkolat építést mintegy 11.600 négyzetméteren, aszfalt burkolat építést mintegy 575 négyzetméteren, az üzemanyagtöltő állomás megépítését (2 oszlopos kialakítású 4 db kútfejjel és 1 db AdBlue adalékanyagtöltő kútfejjel), a magasépítés keretében pedig a 2519,48 m2 alapterületű ipari épületet amelyben egyebek között lesz három állásos javítóműhely, karosszéria javító műhely, mosó műhely, fényező kamra, kis alapterületű műhelyek. Az épület a telken belül a Kereskedő utcával határos oldalon lesz. A funkcióknak megfelelően 2 részre bontható, így a szerkezeti kialakításuk is eltérő. Az üzemi funkciójú területek tartószerkezete előregyártott vasbeton pillérvázas, acél rácsostartós kialakítású. A tetőfödém a lehető legkisebb súlyú, de a jelenlegi előírásoknál jobb hőszigetelő képességű, míg a csarnok hőszigetelt, könnyűszerkezetes réteges falszerkezettel határolt lesz. Az iroda épületrész, a huzamos emberi tartózkodás miatt monolit vasbeton pillérvázzal és alul, felül sík födémmel készül, kerámia kitöltő falazattal.

A teljes költségből várhatóan nettó 236 millió forint fordítódik eszközbeszerzésre.

A telephely építéséhez kapcsolódóan megépül továbbá a Knorr Bremse és a telephely közötti

út gyalogos kerékpárúttal együtt, valamint felújításra kerül az Ipar utca burkolata is.

A városnak közösségi közlekedési közszolgáltatási szerződése van a DAKK Zrt-vel, és ennek alapján a társaság üzemelteti majd az új autóbusz telephelyet.

A főépítész hangsúlyozta: az autóbusz telephely építése csak egy része annak a komplex közlekedésfejlesztési projektnek, amely keretében már megtörtént az új autóbuszok beszerzése, megváltozik a város közösségi közlekedési rendszere, számos autóbuszmegálló átépül, és létrejön az intelligens utastájékoztató rendszer.

A projektet egyébként az Európai Unió és a magyar állam 95 százalékban finanszírozza, a fennmaradó 5 százalékot pedig a város elnyerte az Európai Önerő Alapból, így Kecskemétnek saját forrást nem kell biztosítania a fejlesztéshez.

BUSZ_ALAP_00024 BUSZ_ALAP_00025 BUSZ_ALAP_00026 BUSZ_ALAP_00027 BUSZ_ALAP_00028 BUSZ_ALAP_00029 BUSZ_ALAP_00030 BUSZ_ALAP_00031 BUSZ_ALAP_00033