Kezdőlap Régió Egy évtizede a sikerek útján

Egy évtizede a sikerek útján

10 éves fennállását ünnepli a stabilan és sikeresen működő Kecskeméti Konzerv

Kft., ahol optimistán tekintenek az idei szezon elé, és rekord-közeli, mintegy

100 millió doboznyi termék feldolgozását tervezik. A határidőre történő fizetés példaképének számító vállalatnál világszínvonalú mintaüzemben készül az Európa szerte népszerű, kiváló minőségű csemegekukorica és borsó. A piacon betöltött meghatározó szerep, a megbízhatóság, és a hosszú távú partneri kapcsolatok mind arra predesztinálják a vállalatot, hogy a következő évtized is hasonló eredményeket hozhat. Dr. Ábrahám Tibor gyárigazgató tájékoztatta lapunkat a jubileumi esztendő aktuális híreiről.

Töretlen fejlődés, magas színvonalú működés

Cégünk idén ünnepli 10 éves fennállását, és kijelenthetem, hogy az optimális, összehangolt munkának köszönhetően szép évtized áll mögöttünk. Mindvégig gazdaságosan működtünk, folyamatosan fejlesztettünk, és a termelési volument, valamint az árbevételt is fokozatosan növeltük. A világ egyik vezető hitelminősítője, a Bisnode az eredményeink és a publikus cégadatok alapján beválasztott bennünket azon vállalkozások közé, akik a nagyon pozitív pénzügyi fegyelmet mutató cég kategóriájába tartoznak. A határidőre történő fizetés

„példaképei” lettünk, és ez az elismerés is megerősíti, hogy a 2005-ös induláshoz képest kemény munkával, egy jól prosperáló céget hoztunk létre, a szállítóink megelégedettségére, a vevőink még nagyobb megelégedettségére, valamint a tulajdonosok elképzeléseit alátámasztva. Bízunk benne, hogy a jövőben is hasonló sikerek jellemzik majd a tevékenységünket.

Kedvező kilátások az idei szezonról

A gyárunk két legnagyobb mennyiségben előállított terméke a nyugat-európai piacon közkedvelt apró szemű borsó és a csemegekukorica. Optimistán tekintünk az idei szezon elé, mert kiváló minőségű nyersanyag érkezett be a gyárba, így a kedvező kilátások miatt ambiciózus tervet készítettünk. Az átlagosnál jobb termés miatt mintegy 5000 tonna borsó feldolgozását tervezzük, ami 18 millió, félkilós egységnek megfelelő doboz teletöltését teszi lehetővé.

Az idei szezon június elején vette kezdetét, a próbagyártás sikeresen lezárult, és zökkenőmentesen haladt a feldolgozás. A legfontosabb, hogy kiváló, első osztályú terméket állítottunk elő. Így a kereskedelmi igényeknek megfelelően osztályoztuk a borsót, valamint sokféle kiszerelésű, és ízesítésű terméket gyártottunk belőle. A 18 milliós dobozgyártási tervünket jó egy millió dobozzal túlteljesítettük.

A csemegekukoricából pedig előreláthatólag 65 ezer tonnányit szállítanak majd a gyárba, amely volumenét tekintve mintegy 90 millió doboz feletti mennyiséget jelenthet. Ezen a héten kezdtük el a csemegekukorica feldolgozást.

Magas elvárások – maximálisan teljesítve

A mintaüzem létrehozását követően megnőttek a cégünkkel szemben támasztott követelmények, ezért különféle, előre be nem jelentett auditokra is számíthatunk a gyárban, valamint a velünk kapcsolatban álló cégek is előszeretettel tesznek váratlan látogatást az üzemben. A partnereink ilyenkor nem a termékeinket vizsgálják, hanem a higiéniai körülményeket, és a környezetet tanulmányozzák. Miután túl vagyunk a bizonyítás esztendején – megmutattuk, hogy kiválóan működik az európai mércével is magas színvonalúnak titulált üzemünk -, bátran tekintünk az auditok elé. Az Európai Unióban érvényes mindkét auditálási rendszerrel rendelkezünk, így az IFS-el és a BRC-vel is.

Jövőbeli tervek

Az a filozófiánk, hogy „aki megáll, az elveszett”, ezért folyamatosan keressük az olyan kitörési pontokat, amelyek előrébb lendítik a céget. Örömmel számolhatok be arról, hogy új piacként, komoly érdeklődés mutatkozik egy török vállalat részéről, ezért nagy bizalommal tekintünk a partneri kapcsolat elé. A cég képviselői látogatást tettek a gyárban, és elégedetten szemlélték a tapasztaltakat, így reményeink szerint legközelebb már partnercégként üdvözölhetjük őket.

Mindig a termékfejlesztés és technológiai innováció jellemezte a beruházásainkat, ezért igyekszünk megfelelni a gyártmányskála szélesítésére vonatkozó elvárási igénynek is. Terveink között szerepel, hogy a keverék termékek – a több komponensű zöldség konzervek – irányába bővítjük a gyártmány kínálatunkat. Célunk még a telephely további intenzív fejlesztése, többek között energiatakarékos technológiák megvalósítása a jövőben. Ehhez természetesen igénybe kívánjuk venni az augusztus végén és ősszel induló EU-s pályázatok anyagi támogatását is.