Kezdőlap Események 50 tablettel Kecskemétre érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program

50 tablettel Kecskemétre érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program

A Vodafone Digitális Iskola Program keretében szerdán összesen 50 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet vehettek át a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolájának tanárai és diákjai. A Vodafone Digitális Iskola Program az ország 25 általános iskolájában 6424 diákot és 690 pedagógust érint. A Vodafone a Programban résztvevő iskolákban összesen 1300 Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet oszt ki, díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.

“A Vodafone Digitális Iskola Programlegfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A Program segítségével reményeink szerint a diákoknak nagyobb esélyük lesz a továbbtanulásra és a későbbiekben a munkaerőpiacon való érvényesülésre. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a Program lebonyolításában is a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség munkájának bevonásával.” –mondta a rendezvényen Suba János, a Vodafone Magyarország Vállalati kommunikációs igazgatója.

 

A Béke Általános Iskola a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola tagintézményeként működik. Az intézményeket vezető Tóth Lászlóné az átadó ünnepségen kiemelte, hogy az összesen hét iskolából álló intézményben a hagyományos tehetséggondozó, tagozatos oktatás mellett az utóbbi időben került bevezetésre a felzárkóztatást is segítő mozgásterápia, Sakkpalota program,ésaz állat asszisztált pedagógia is. E folyamat részeként vezeti be a Béke Általános Iskola a Komplex Instrukciós Programot. A program sikerét támogatják az új táblagépek, amelyek elősegítik, hogy a diákok a 21. századi követelményeknek megfelelően tanulhassanak, mondta Tóth Lászlóné.

 

A heterogén összetétel, a hátrányos helyzetű, valamint a tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók nagy száma, illetve a kiváló képességű tehetséges tanulókkal való együttnevelése-oktatása komoly kihívások elé állította tantestületünket”, indokolta az iskola KIP-programhoz való csatlakozását Schmidtné Báló Ágnes, a Béke Általános Iskola igazgatója.„Köszönjük a Vodafone-nak, hogy a most átvett táblagépek segítségével egy újabb lépést tehetünk a digitális kompetenciák fejlesztésének útján. Köszönjük, hogy lehetőséget kaptunk arra, hogy a tanórákat és a csoportmunkákat színesebbé és élményszerűbbé tegyük a gyerekek számára ezen okoseszközökkel!”– mondta Schmidtné Báló Ágnes.

 

Az informatikai eszközök készség szintű használata, a digitális írástudás ma már épp olyan fontos része a műveltségnek, mint az írás, vagy az olvasás.” – mondta Leviczky Cirill önkormányzati képviselő, a kecskeméti Városstratégiai és Pénzügyi Bizottság elnöke. A Vodafone Digitális iskola Program nem csupán eszközöket, hanem a képzések révén tudást is ad az iskola diákjainak és pedagógusainak, vagyis nem csupán halat ad, hanem megtanít halászni is, tette hozzá a képviselő. Emlékeztetett rá, hogy a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolájának diákjai jelentős részben hátrányos helyzetűek, így számukra különösen fontos, hogy a program hozzásegíti őket az aktív tanuláshoz.

 

A Vodafone Digitális Iskola Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban vannak hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekek. A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program, amelynek célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára. A módszert immár 6. esztendeje támogatja a Vodafone Magyarország.

 

A KIP módszert jelenleg 17 iskolában alkalmazzák, és a Vodafone Digitális Iskola Program keretében további nyolc magyarországi iskolában is bevezetésre kerül. A pedagógusok képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.

 

A Vodafone Digitális Iskola Program megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt.

 

További képek:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1694016147539528&id=100007934777254

https://www.facebook.com/marta.zimacsek/posts/10206878411293080