Budapest, 2016. április 4., hétfő (MTI) – A Vetőmag Szövetség Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VSZT) is csatlakozott a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága által kezdeményezett Közösségi Agrármarketing Kódexhez. A szervezet az exportpiaci lehetőségek bővülését reméli az immár 28 résztvevőt tömörítő együttműködéstől.
A vetőmag szövetség MTI-hez eljuttatott hétfői közleménye kiemeli: a VSZT-nek 862 tagja van, akik az ágazat egészét tekintve évi százmilliárd forintos nagyságrendű árbevételt érnek el. A vállalkozások több mint 100 különböző fajból, csaknem 1500 fajta vetőmagot állítanak elő. Magyarország jelentős vetőmagtermelő, a magyar cégek erős exporttevékenységet folytatnak. A magyar vetőmag legfontosabb felvevő országai Franciaország, Németország, Olaszország, Lengyelország és Szlovákia.
A közleményben Takács Géza, a VSZT elnöke elmondta: az együttműködéstől az ágazat szereplői promóciós lehetőséget várnak, az exportlehetőségek esetleges bővülése pedig igen nagy eredmény lenne. Az exportra az elhúzódó orosz-ukrán konfliktus kedvezőtlen hatással van, ezért fontos lenne új piacok nyitása. Erre jelen állás szerint a Közel-Keleten és a volt szovjet tagköztársaságokban lehet esély.
Az agrármarketing kódexhez csatlakozó, az agrárium területén tevékenykedő 28 szereplő a tagok közti együttműködést, a magyar termékek ismertebbé tételét belföldön és külföldön, a rendelkezésre álló források hatékony felhasználását, valamint sikeres közös marketingtevékenységet tűzte ki céljául – hangsúlyozta Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketingért felelős vezérigazgató-helyettese.
hvk \ egr \ gte
MTI 2016. április 4.
(Kép forrása: Internet)