Kezdőlap Gazdaság BNP Paribas Cardif: jelentősen emelkedett a szakképzetlenek munkaerőpiac iránti bizalma

BNP Paribas Cardif: jelentősen emelkedett a szakképzetlenek munkaerőpiac iránti bizalma

Workers 10 silhouettes

 

  1. április 7., Budapest – A nyolc általánost végzettek körében jelentős mértékben emelkedett az alkalmazottak munkaerőpiaci bizalma az elmúlt egy évben, míg szektorok szerint továbbra is a kereskedelmi ágazatban dolgozók bíznak legjobban a munkahelyükben – derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián legfrissebb közös munkaerőpiaci felméréséből. A kutatásból az is kiderül, hogy az elmúlt egy évben átlagosan 2 ponttal emelkedett a magyar munkavállalók bizalma az állásuk irányába.  

 

Az előző év azonos időszakához képest 2 ponttal emelkedett és ezzel 64 pontos értéket vett fel 2016 első negyedévében a BNP Paribas Cardif Munkaerőpiaci Stabilitási Index. Ez az év eleji eredmény nemcsak az előző év azonos időszakához képest mutat 2 pontos emelkedést, hanem 3 ponttal több, mint a 2015-ös év utolsó negyedéves értéke (61).

A mérőszám azt vizsgálja, hogy a munkavállalók mennyire bíznak abban, hogy jelenlegi munkahelyük hosszú távon is munkalehetőséget biztosít majd számukra. Emellett azt is figyelembe veszi, hogy az alkalmazottak milyen lépéseket tennének munkahelyük megtartása érdekében, amennyiben az veszélybe kerülne, továbbá megmutatja azt is, hogy a munkavállalók saját megítélésük szerint milyen könnyen találnának új munkalehetőséget.

„Nemcsak önmagában bíztató, hogy nőtt az index értéke, hanem az is jó jel, hogy úgy néz ki, egyre kevesebben vannak azok, akik jelentősen pesszimistábbak a többi válaszadónál. Erre a kiegyenlítődésre jó példa az 50 és 59 év közötti munkavállalók csoportja, akik az aktív népesség közel ötödét teszik ki. Esetükben egy évvel ezelőtt még az akkori átlagnál három ponttal alacsonyabb értéket mértünk, mostanra viszont már teljesen felzárkóztak a jelenlegi, egyébként magasabb átlaghoz.” – mondta el Bernáth Tamás, a BNP Paribas Cardif biztosító vezérigazgatója. 

A férfiak általában valamivel jobban bíznak a munkahelyükben a nőkhöz képest, ami a jelenlegi adatokban is visszaköszön, ahol a férfiak 64 ponttal előzik a nők 63 pontos értékét.

Korcsoport alapján a 18-29 év közöttiek körében az elmúlt egy évben 5 pontos emelkedés volt tapasztalható, így jelenleg az átlagosnál 1 ponttal magasabb, 65 pontos eredmény volt megfigyelhető. 2015 hasonló időszakához képest a 60 év felettiek körében is érzékelhető változás ment végbe, de a 4 pontos javulás ellenére bizalmuk 59 ponttal még 5 ponttal marad el az átlagostól.

A szektorok szerinti bontás tekintetében fontos kiemelni a kereskedelmet, ahol 5 pontos emelkedés történt egy év alatt: 66 ponttal ez már a negyedik egymást követő olyan negyedév, amely azt mutatja, hogy ebben a szektorban dolgoznak a legbizakodóbb munkavállalók. A lista végén a mezőgazdaságban dolgozók állnak 52 ponttal, ez éves összehasonlításban ugyan 7 pontos romlást mutat, ugyanakkor bizakodásra ad okot az előző negyedévhez képest tapasztalt 3 pontos emelkedés.

Iskolai végzettséget tekintve továbbra is megállapítható, hogy minél magasabb valakinek a végzettsége, annál magabiztosabb a munkahelyével, illetve a munkaerőpiacon való elhelyezkedésével kapcsolatban: a diplomások 69 ponttal vezetik a mezőnyt, utánuk 65 ponttal következnek a legalább érettségivel rendelkező munkavállalók. A szakmunkások 63 pontos értéke már egy ponttal elmarad az átlagostól, a legfeljebb 8 osztály végzettséggel rendelkezők pedig 50 ponttal zárják a sort. Külön optimizmusra ad okot, hogy az utóbbi szegmensben 8 pontos növekedést látunk az elmúlt egy évben, ami jelentős felzárkózást mutat a magasabb végzettségűek felé.

 

Információ a BNP Paribas Cardif Munkaerőpiaci Stabilitási Indexről

A BNP Paribas Cardif biztosító a Mediánnal közösen 2014-ben alkotta meg az indexet. Azért hozták létre, hogy mérni lehessen: mennyire stabil a munkaerőpiac a munkavállalók szemszögéből, tehát a munkavállalók mennyire bíznak abban, hogy jelenlegi munkahelyük hosszú távon is munkalehetőséget biztosít majd számukra, milyen lépéseket tennének meg annak érdekében, hogy megtartsák munkahelyüket, ha az veszélybe kerülne illetve, hogy megérzésük szerint milyen könnyen találnának új munkalehetőséget. Az index 1 200 fő személyes megkérdezésén alapul. A minta életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálja a felnőtt magyar népességet.

Először egy alapkutatást végeztek el, melynek keretén belül 13 releváns kérdést tettek fel egy országosan reprezentatív mintának, a következő három dimenzióban:

– A munkahely biztonsága

– Potenciális erőfeszítések az állásuk megőrzése érdekében

– Egy új állás megtalálásának komplexitása

Statisztikai elemzéssel kiválasztották az indexképzéshez leginkább megfelelő 7 kérdést. Az ezen 7 kérdés alapján számított index minél magasabb értéket vesz fel, a munkavállalók:

– annál jobban bíznak abban, hogy a munkahelyük hosszútávon megfelelő álláslehetőséget tud nekik biztosítani

– annál stabilabbnak érzik saját pozíciójukat a munkahelyükön

– annál több mindent tennének meg azért, hogy megtartsák állásukat, ha az esetlegesen veszélybe kerülne

– annál könnyebbnek értékelik egy esetleges új munkalehetőség megtalálását

Az előző év azonos időszakában mért adatokkal való összehasonlítás jobban rámutat a trendszerű változásokra, illetve nem vezet félre az esetleges szezonalitás sem.

 

A magyarországi BNP Paribas Cardif biztosítóról

A BNP Paribas Cardif leányvállalatai 2002-ben kezdték meg működésüket Magyarországon. A CARDIF Biztosító Zrt. és a CARDIF Életbiztosító Zrt. a jövedelempótló biztosítások szakértőiként meghatározó szereplői a hitelfedezeti és számlavédelmi biztosítások piacának.

Partneri kapcsolatokon alapuló üzleti modelljüknek köszönhetően termékeiket bankokkal, más biztosítókkal, áruházláncokkal, telekommunikációs vállalatokkal és közműszolgáltatókkal kötött együttműködési megállapodásokon keresztül értékesítik. Ügyfeleik száma meghaladja a fél milliót.

A BNP Paribas Csoport tagjaként a Biztosító erős anyavállalati háttérrel és szoros testvérvállalati együttműködés mellett tevékenykedik Magyarországon.
Munkavállalók száma Magyarországon:              50 fő

Fő termékek:                                     hitelfedezeti biztosítások, jövedelembiztosítások, közüzemi és telefonszámla-biztosítások, garancia kiterjesztés és balesetbiztosítás

Bruttó díjbevétel (2014):

CARDIF Életbiztosító Zrt.:              1,35 milliárd forint

CARDIF Biztosító Zrt.:                     4,46 milliárd forint

 

A BNP Paribas Csoportról

A francia BNP Paribas Csoport a világ 75 országában van jelen és több mint 185.000 alkalmazottat foglalkoztat, ebből 145 ezret Európában. Két alaptevékenységével, a lakossági banki és a kereskedelmi banki üzletágával előkelő helyet foglal el a nemzetközi ranglistákon. Magyarországon a BNP Paribas közel 25 éves múlttal rendelkezik. A Bank 1991-ben kezdte meg működését Magyarországon. A BNP Paribas jelenléte egyre meghatározóbb a magyar piacon: a Cardifon kívül a BNP Paribas Magyarországi Fióktelepe nyújt kereskedelmi banki szolgáltatásokat, a Magyar Cetelem Bank Zrt. a fogyasztási hitelezésben aktív, az Arval flotta menedzsmenttel, a BNP Paribas Securities Services letétkezeléssel a BNP Paribas Real Estate pedig teljes körű ingatlan tanácsadással és ingatlankezeléssel foglalkozik.

 

A BNP Paribas Cardif-ról

A BNP Paribas Cardif, a BNP Paribas Csoport biztosítója kockázati és megtakarítási biztosítási termékeket kínál. Világszerte mintegy 90 millió ügyfelet biztosít; Európában, Dél-Amerikában és Ázsiában meghatározó piaci szereplő. 2014-ben bruttó éves díjbevétele 27,5 milliárd euró volt, amelynek 62%-át a Franciaországon kívüli leányvállalatok gyűjtötték be. A BNP Paribas Cardif összesen mintegy 10.000 alkalmazottat foglalkoztat.

(kép forrása: internet)