A hitel ma már természetes része az életnek, legalábbis így vélekedik a személyi kölcsönnel rendelkező emberek több mint fele – derül ki az OTP Bank kutatásából. Személyi kölcsönt jellemzően az átmeneti pénzhiány enyhítésére, valamint javítási-, építési munkákra szánják a felvevők. A megkérdezettek többsége szívesebben vesz fel kölcsönt a banktól, mint ismerősétől.
A személyi kölcsön jól ismert a magyar lakosság körében. Az emberek 93%-a hallott róla, sőt minden harmadik igénybe is vette már élete során. Az OTP Bank korábbi, a pénzügyi döntéshozatalt vizsgáló kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a hitellel rendelkezők közel fele a 25 és 45 év közötti korosztályból kerül ki. A kutatás szerint az igénylők kétharmadának van saját lakástulajdona, közel felük pedig 100 ezer forint feletti havi nettó jövedelemmel rendelkezik.
„Fontos látni, hogy a személyi kölcsönt nem feltétlenül a mindennapi kiadások finanszírozására, hanem a legtöbb esetben a fontosabb célok elérése érdekében veszik fel az igénylők. Ilyen lehet az átmeneti pénzhiány enyhítése, az építési, javítási munkák finanszírozása, vagy a fontos családi események költségeinek fedezése, ha például kicsit alulbecsüli az ifjú pár az esküvői kiadásokat.” – mondja dr. Rajmonné Veres Ibolya, az OTP Bank Fogyasztási Hitelek Főosztályának igazgatója.
A kölcsönigénylést az emberek magánügyként kezelik: a válaszadók közel fele éppen ezért nem is szívesen osztja meg másokkal azt a tényt, hogy hitelt vett fel. Jellemzően banki szakértőkkel egyeztetnek, akiktől szívesen veszik a tanácsokat. A személyi kölcsön egyébként az egyik leggyorsabban elérhető banki termék. A szerződéskötések kb. 90%-a egy-két héten belül lezajlik. Az OTP Bank igazgatója elmondta: „náluk – a szerződéskötést követően – egy órán belül az igénylő számlájára utalják a jóváhagyott összeget.”
A kutatás szerint a személyi kölcsönnel rendelkezők négyötöde, amennyiben új hitel felvételén gondolkodik, saját bankjánál igényelné azt is. A meglévő jó kapcsolat mellett (ezt 54% nevezte meg előnyként) ebben szintén a gyorsaság (28%), a kedvezőbb költségek (24%), illetve az ügyfélstátuszból fakadó jobb feltételek (23%) a döntő érvek. A saját banknál továbbá jellemzően kevesebb dokumentumot is kell az ügyfélnek benyújtani a hiteligényléshez, így ez is tovább gyorsíthatja a folyamatokat.
(kép forrása: internet)