Kezdőlap Gazdaság MNB: 14 millió forint bírság a Wáberer biztosítónak

MNB: 14 millió forint bírság a Wáberer biztosítónak

Budapest, 2016. június 9., csütörtök (MTI) – A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 14 millió forint bírságot szabott ki a Wáberer Hungária Biztosító Zrt.-re felügyeleti és fogyasztóvédelmi, egyebek mellett az ügyfél-tájékoztatási és panaszkezelési rendszert érintő hiányosságok miatt – tájékoztatta a jegybank csütörtökön az MTI-t.

A közlemény szerint a feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését. Az átfogó vizsgálat a 2013 februárjától az ellenőrzés lezártáig terjedő időszakot tekintette át.
Az MNB vizsgálatában egyebek közt megállapította: a biztosító jelentős késedelemmel vagy egyáltalán nem vezette át a jogszabályváltozásokat az ügyfél-tájékoztatáshoz használt dokumentumaiban. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződésekkel kapcsolatos tájékoztatókat, értesítőket számos esetben határidőn túl küldte meg az ügyfelei részére, illetve panaszkezelése több szempontból sem felelt meg a jogszabályi előírásoknak.
Hiányosságokat talált a jegybank a biztosítási szerződésekben is, valamint a szerződés-nyilvántartó rendszer az ügyfélküldemények postázási dátumát az egyes szerződéseknél nem tartotta nyilván ellenőrizhető és kereshető módon.
Több ponton hiányosak voltak a Wáberer biztosító által kötött kiszervezési szerződések, s több esetben az adatszolgáltatási kötelezettségeit sem teljesítette határidőben a kötvény-, és kárnyilvántartó szervek felé, illetve a jegybanki adatszolgáltatás sem volt minden esetben jogszabályszerű. A kockázatkezelési rendszernél például hiányzott a biztosító konkrét kockázati limitrendszere is.
Az MNB mindezek nyomán határozatában kötelezte a Wáberer biztosítót, hogy szeptember 30-ig adjon számot a feltárt hiányosságok kijavításáról, továbbá 7-7 millió forint felügyeleti, illetve fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra.
A jegybank szerint súlyosító tényező volt, hogy a biztosító nem fordított kellő figyelmet a jogszabályok átültetésére, illetve a feltárt hiányosságok növelték a biztosító és ügyfelei között eleve fennálló információs aszimmetriát. Enyhítő körülményként értékelte azonban, hogy a felügyeleti hiányosságok esetében a biztosító jelentős javulást mutatott a vizsgált időszak kezdetéhez képest — írta az MNB.

gde \ gry

MTI 2016. június 9.

 

(Kép forrása: Internet)