Az RTL Klub a 28. héten magabiztosan nyerte meg a főműsoridős nézettségi versenyt a kereskedelmi célcsoportban. A top50-es listából 34 helyet az RTL Klub, egyet-egyet pedig a Film+ és a Cool szerzett meg. A lista első helyein ezúttal is a Barátok közt epizódjai szerepeltek.*
Az RTL Klub főműsoridőben a 18-49-es korosztály körében ezúttal is kimagasló eredményeket ért el, a legjobban két napi sorozat teljesített. A Barátok közt a lista első négy, illetve nyolcadik helyét szerezte meg, ez átlagosan 21,3 százalékos közönségarányt jelent. A hét másik nagy nyertese az Éjjel-Nappal Budapest, melynek négy epizódja az első tízben, egy pedig a tizenegyedik helyen végzett. ÉNB Alexa és a többiek mindennapjait így átlagosan a televízió előtt ülő nézők 24,1 százaléka követte figyelemmel.
A hét legjobban teljesítő sorozata a Dr. Csont lett, melynek múlt hétfői dupla epizódja 19,9 és 21 százalékos közönségaránnyal futott a kereskedelmi célcsoportban. Ez a lista ötödik és tizenharmadik helyére volt elegendő. Ha már sorozatok: Szulejmán szerdán is uralkodott és 17,7 százalékos közönségarányt szállítva a hét tizennegyedik legnézettebb műsora lett. Az RTL Klub napi infotainment műsora, a Fókusz is jól teljesített, két adással is a top20-ba került, a legjobban a múlt keddi adás érdekelte a nézőket, ami 25,8 százalékos közönségarányt és tizenötödik helyezést tudhat magáénak.
A 2015-ös ősz két nagy újdonságának nyári ismétlései is érdekelték az RTL Klub nézőit: a Keresem a családom és a Válótársak első évadának epizódjai is befértek a top35-be. A két műsor újabb évadainak forgatása és előkészítése egyébként már javában zajlik.
Az RTL Magyarország két legjobban teljesítő kábel csatornája is befért egy-egy műsorral a top50-es listába. A Film+-on vasárnap látható Red című amerikai akció-vígjáték 9,5 százalékos közönségarányt ért el és megszerezhette a 39. helyet. Az ország legnépszerűbb sorozatcsatornáján, a Cool-on múlt szombaton futó Fák jú tanár úr című német vígjáték a 41. helyen végzett, 10,3 százalékos közönségaránya csatornaátlag felett teljesített.
Az RTL Magyarországhoz csatornák átlagos, 28. heti főműsoridős Live+As Live közönségaránya a 18-49-es korosztály körében 32,1 százalék volt, ezzel ismét toronymagasan nyerte a heti nézettséget a 19,9 százalékot elérő TV2 Csoporttal szemben. Ez azt is jelenti, hogy az RTL Klub főműsoridőben a kereskedelmi célcsoport körében idén eddig 154 estét nyert meg, míg a TV2 csupán 22-t.
2016. július 18., hétfő