Kezdőlap Események A KERESKEDELMI CÉLCSOPORTBAN TOVÁBBRA IS AZ X-FAKTOR A NYERŐ

A KERESKEDELMI CÉLCSOPORTBAN TOVÁBBRA IS AZ X-FAKTOR A NYERŐ

Egymás után már a második hetet nyerte az X-Faktor a reklámozóknak fontos kereskedelmi célcsoportban a 32,6 százalékos közönségarányának is köszönhetően, ami a legmagasabb volt a 41. heti főműsoridőt vizsgálva.

Töretlen a népszerűsége a 2016-os X-Faktornak, mely továbbra is uralja a nézettségi toplistát a 18-49-es korosztály körében. A 41. héten 32,6 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban, így könnyedén nyerte a heti nézettségi versenyt a közel 560.000 nézőjével, ami közel 11 százalékkal több, mint a Sztárban sztár vasárnapi nézőszáma.

A reklámozóknak fontos célcsoportban hagyományosan erősebb az RTL Magyarország, ez jól látszik a múlt heti nézettségi listán is. A 18-49-es korcsoportnál a 50-ből 33 helyet az RTL Klub, egyet pedig a Cool szerzett meg. Az RTL Klubon továbbra is nagyon erős A Konyhafőnök – Éjjel-Nappal Budapest – Barátok közt trió, ami hétköznap esténként verhetetlennek bizonyul. A Konyhafőnök negyedik évada a múlt héten átlagosan 23,2 százalékos közönségarányt ért el, míg az Éjjel-Nappal Budapest 19,2 százalékot, a Barátok közt pedig közel 21 százalékot. Ezzel mind a három műsor múlt heti összes adása bekerült a top20 legnézettebb produkció közé a 41. héten.

Október 16-án véget ért az RTL Klub tehetségmutató showműsora, a Kicsi Óriások, ami a legjobb vasárnapi eredményével búcsúzott, ugyanis a 12,9 százalékos közönségaránya és az ehhez társuló nézőszáma is a legjobb volt az elmúlt három hétben.

Az RTL közéleti műsorai vasárnaptól hatalmas változáson mennek át. Elsőként az RTL Híradó jelentkezhetett a vadonatúj, Magyarország legmodernebb hírstúdiójából. Erre az adásra egyébként a televíziónézők 19,1 százaléka volt kíváncsi a 18-49-es korosztály körében, a teljes lakosságot vizsgálva pedig a legnézettebb hírműsor volt, ami a 4 év fölötti tévénézők listáján a 10. hely megszerzését is jelentette. A nézők hamarosan a Fókusz, a Házon Kívül, a XXI. század, a Magyarul Balóval és a Portré új arculatát is megismerhetik.

A kábelcsatornák közül egyedül az RTL Magyarországhoz tartozó Cool került fel a top50 legnézettebb műsor közé a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva. A szombat este a csatornán futó Nagyfiúk című vígjáték a 49. helyet szerezte meg, amihez csatornaátlag feletti 8 százalékos közönségarány is dukált a 18-49-es korosztályban.

Az RTL Magyarország nézettségi fölénye továbbra is megkérdőjelezhetetlen. A 18-49-es korosztály körében a 41. héten főműsoridőben 35,9 százalékos átlagos közönségarányt ért el az RTL csatornaportfóliója, míg a TV2 Csoport  18,9 százalékot produkált. Ez azt is jelenti, hogy 2016-ban az esték 80 százalékában az RTL Klub nyerte a kereskedelmi célcsoportban a nézettségi versenyt.

RTL Magyarország
Marketingkommunikációs osztály