Kezdőlap Olvasgató OTP Bank: új korszak kezdődött a digitális bankolásban

OTP Bank: új korszak kezdődött a digitális bankolásban

Hatszázezer ember számára vált elérhetővé az első, teljesen online banki hitel

A banki szolgáltatások digitalizálódását szemléltető újdonságot mutatott be az OTP Bank mai budapesti sajtótájékoztatóján: az OTP direkten keresztül teljes egészében online intézhető a személyi kölcsön felvétele, beleértve a szerződés aláírását is. Az online igénylést követően akár egy órán belül,emberi beavatkozás nélkül megérkezik az igényelt hitelösszeg az ügyfelek számlájára.

Fontos lépést tett a banki szolgáltatások digitális elérését biztosító úton az OTP Bank azzal, hogy bevezette a teljes egészében online intézhető személyi kölcsönt a piacra. Ez az első olyan, valóban online hitel termék Magyarországon, amelynek igénybevételéhez lényegében semmi másra nincs szükség, mint egy internetes eszközre. Az igénylés pár perc alatt kitölthető, az ezt követő,néhány perces hitelbírálati folyamat és átutaláspedig automatikus– mutatta be a megoldást újságírók előtt Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese. Az igénylést követően akár egy órán belül az ügyfél számláján lehet a szabadon felhasználható összeg.

Az on-line személyi kölcsön jól tükrözi, hogy az OTP Bank mit gondol a hagyományos banki szolgáltatások digitalizálásáról: ez a módszer tökéletesen alkalmazkodik a hiteligénylő lehetőségeihez és életritmusához, miközben maximálisan kiszolgálja a biztonságos, gyors és kényelmes szolgáltatáshoz fűződő igényét is.

A hitelintézet internetbankján, az OTPdirekten keresztül igényelhető személyi kölcsönt2016 szeptember óta érhetik el a pénzintézethez érkező jövedelemmel és internetbanki hozzáférésselrendelkező ügyfelek. A cél az, hogy rövid időn belül a jövedelem-jóváírással nem rendelkező-, valamint a nem OTP banki ügyfelek részére is elérhető legyen ez a lehetőség. Az eddigi tapasztalatokról a banki vezető elmondta, az elmúlt hónapokban több mint ezer ügyfél igényelt személyi kölcsönt online, a folyósított összeg pedig már meghaladta az 1 milliárd forintot.

Offline is töretlenül népszerű a személyi kölcsön

2016-ban mintegy 210 milliárd forintnyi új személyi kölcsönt helyeztek ki a pénzügyi szolgáltatók Magyarországon, ami több mint 60 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi értékhez képest. Az OTP Bank várakozása szerint a volumen idén újra eléri a gazdasági válság előtti utolsó teljes év mértékét.

Több mint 50 további digitális fejlesztés

Az OTP Bank számos digitális fejlesztése már elérhető. A Simple mobil-applikáció elérte a 250 ezres felhasználói létszámot, a bankkártyás vásárlások után visszatérítést biztosító kedvezményprogramot pedig negyedmillió felhasználó vette igénybe az elmúlt évben. Néhány hónapja indult az OTPdirekten szabadon, az ügyfél élethelyzetének megfelelően személyre szabható számlacsomag is, 35ezer ilyen online számlát nyitottak eddig a bank ügyfelei. A hitelintézet sikeresnek tartja az interneten indítható mikro- és kisvállalkozói számlanyitási lehetőséget is.

Az ügyféligényeket szem előtt tartva az OTP Bank jelenleg több mint 50 különböző digitális fejlesztésen dolgozik, köztük mobilfizetési megoldáson és további, papírmentes ügyintézést lehetővé tévő szolgáltatások bevezetésén.A cél az, hogy ügyfeleink szabadon választhassák meg, hogy személyesen a bankfiókban, vagy a számítógépükről, vagy telefonjukról szeretnék intézni banki ügyeiket. Azon dolgozunk, hogy minden módon és csatornán ugyanazon a magas szolgáltatási színvonalon és biztonsággal tehessék ezt meg.” – emelte ki a sajtótájékoztatón Kovács Antal vezérigazgató-helyettes.

Hozzátette: a digitális fejlesztések kiegészítik, támogatják a fióki személyes kiszolgálást, de nem pótolják azt. A bank ügyfelei a jövőben is számíthatnak a 400 fiókban elérhető személyes ügyintézői és tanácsadói szolgáltatásra.