Farkas Gáborról már, mint kiváló Liszt-játékosról lemezeken is képet kaptunk; most pedig előadásában Robert Schumann alkotó húszas éveinek legeredetibb, emblematikus zongorakompozícióit hallhatjuk a Hungaroton albumán.
Robert Schumann (1810–1856) három, a lemezen hallható remekműve – a Carnaval (Op. 9), az Arabeske (Op. 18) és a Szimfonikus etűdök (Op. 13) – 1834–1839 között, a zongoraművek évtizedében, magánéleti hullámvölgyek idején keletkezett. A sajátos schumanni zenei nyelv kialakulása rendkívül sokat köszönhet ezeknek a viharos éveknek: az ekkor keletkezett híres zongoraciklusok egytől egyig olyan formabontó, excentrikusnak mondható művek, amelyekben az ifjúkori irodalmi és zenei élmények (Jean Paul, Schubert, Beethoven) termékenyítő hatására, a zeneszerző sajátos, csak rá jellemző ciklusalkotó gondolkodásának kialakulását ismerhetjük fel.
„A Schumann album” egy igazán jól sikerült vállalkozás Farkas Gábortól, melyen a kiváló pianista átélten és a romantikus zene hangsúlyainak kiváló értelmezésében mutatja meg e jobbára miniatűrökből felfűződő sorozatok bensőséges vonásait – de mellette ott a lenyűgöző technikai fölény által megalapozott, mindvégig kontrolált könnyedség. Sem őt nem nyomják agyon ezek a kicsinyke, színes darabok – melyek portrékat, és hangulatokat együtt jelenítenek meg; sem ő nem nyomja agyon azokat bármiféle esetleges patetikus túlértelmezéssel. Farkas Gábor játéka valóban játékos és magával ragadó; és Liszt mellett Schumann darabjai is jól állnak neki.
„Gyermekkorom óta nagyon közel érzem magamhoz Schumann zenéjét és bonyolult személyiségét, ami a művein keresztül is megjelenik. Mindhárom darab nagy kedvencem, de különösen a Szimfonikus etűdök, melyet többször is eljátszhattam a Zeneakadémia Nagytermében tartott első szólóestem előtt doktoriskolai konzulensemnek, Kocsis Zoltánnak, aki rengeteget segített a szövevényes darab megfejtésében. Mivel már akkor is sok sikert és szerencsét hozott ez a darab, a Carnegie Hall-beli debütálásom egyik műsorszámaként is ezt választottam, ahol szintén kedvező fogadtatásnak örvendett az előadásomban. Remélem, ez a lemezen is így lesz.” – vallott őszintén Farkas Gábor. Farkas Gábor e lemezt tisztelete és hálája jeléül doktoranduszi mentora: Kocsis Zoltán emlékének ajánlja.
„Farkas Gábor generációjában igen sok a kiváló zongorista, de kevés olyan akad, akire azt mondanám, hogy költő. Ő az!” – ezekkel a szavakkal méltatta Vásáry Tamás zongoraművész-karmester fiatal pályatársát, aki diplomáját és doktori fokozatát a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szerezte, a mesteriskolában Kocsis Zoltán mentoráltjaként. A Zeneakadémia elvégzése után William Grant Naboré növendéke lett a Comói Nemzetközi Zongora Akadémián.
Farkas 2015-ben megnyerte a New York Concert Artist & Associates által kiírt verseny fődíját, melynek eredményeképpen 2016-ban lehetősége volt bemutatkozni a New York-i Carnegie Hallban. 2009-ben a Weimarban megrendezett 63. Nemzetközi Liszt Zongoraverseny első helyezettje (ugyanitt elnyerte a verseny közönségdíját és a Haydn-szonáta legjobb előadásáért járó díjat is), 2003-ban megnyerte a Magyar Rádió Zongoraversenyét, 2000-ben a Baden bei Wienben rendezett Bartók Béla Zongoraversenyt. 2012 márciusában Liszt-díjjal tüntették ki, korábban megkapta a Gundel Művészeti díjat, a Junior Prima Díjat és a Márciusi Ifjak kitüntetést. 2017 márciusától a Steinway Artist cím birtokosa.
Farkas Gábor a világ leghíresebb koncerttermeiben játszott és jelentős fesztiválok rendszeres meghívottja. Jelenleg a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem professzora, 2017 májusától pedig a Tokyo College of Music vendégprofesszoraként kezdte meg tevékenységét.
Komlós József JR