A két esztendővel ezelőtti, brüsszeli The Queen Elisabeth Competition győztese, az ifjú dél-koreai hegedűművésznő Ji Young Lim a Warner Classics frissen megjelenő lemezén debütál a világ előtt honfitársa: a zongoraművész Dong Hyek Lim oldalán.
Néha igazán csodálatos, hogy (még?) létezik az értékekre koncentráló hanglemezkiadás – mely ilyen mértékben képes kitágítani a kultúra világát. Mely a földrajzi határokat összezsugorítva, a mán kívül nemcsak a múltba enged kimerítő betekintést, de felcsillantja a jövő lehetőségeit is. Az 1995-ös születésű hegedűművésznő: Ji Young Lim pontosan ilyen ígéret, és személyében most egy olyan újabb tehetséget ismerhetünk meg a Warner kiadó jóvoltából, aki már ma is több mint tehetség vagy ígéret – hiszen játéka alapján kiforrott, kész művészként mutatkozik be első lemezén.
Ji Young Lim 2011 óta Japántól Indianapolisig végigjárta hegedűjével a világ legrangosabb hegedűversenyeit– és mindet meg is nyerte, hogy aztán 2015-ben a közönség tombolása közepette végül megnyerje a The Queen Elisabeth Competition brüsszeli döntőjét is, ahol a Nippon Zenei Alapítvány felajánlásából átvehette a lemezen is hallott 1708-as Stradivarius “Huggins” hegedűt. Aztán pedig beturnézta Észak-Amerikát, Európát és Ázsiát – nem egyszer neves zenekarok oldalán lépve fel.
Nem akárki hát az ifjú hölgy, jó lesz, ha odafigyelünk rá. Mostani lemezbemutatkozása az ugyancsak fiatalnak mondható: 1984-es születésű dél-koreai Dong Hyek Lim zongoraművész oldalán – aki egyébként nem a rokona – mindenesetre több mint biztató kezdet. Ji Young Lim nagyon ügyes programot választott kettejüknek, hiszen Mozart itt hallható három hegedűszonátája (G-dúr K301, e-moll K304, B-dúr K378) nem a rongyosra játszott kamaradarabok kategóriájából való, és a hozzájuk csatlakozó Beethoven op. 12 No. 1 sem az.
Viszont emellett egytől-egyig olyan hatásos darabok, melyekkel igazi show-t rendezhet a képzeletbeli színpadon egy olyan kiváló adottságokkal bíró és felkészült hegedűművész, mint amilyen Ji Young Lim. Hegedűhangja nem és nem minden áron tál fényes, nem is forszírozott, inkább sötétebb színezetű – viszont gyönyörű, egyenletes tónusú és mindvégig szépen formált. Olyan tere és teste van ennek a hangnak, mely első hallásra meggyőzi a hallgatót.
Élvezet hallgatni Dong-Hyek Lim kíséretével, aki kifinomult érzékkel partnere a szonátákban; kettejük együtt játéka igazán kifinomult és meggyőző. Az egyébként ugyancsak kiváló képességű zongorista honfitársa számos versenyen és koncerthelyszínen sikerrel bemutatkozott már – többek között Martha Angerich is meghívta Luganóba a saját fesztiváljára.
(Komlós József JR)