Kezdőlap Régió A gazdasági ciklus döntően befolyásolja a HR szerepét

A gazdasági ciklus döntően befolyásolja a HR szerepét

Budapest, 2019. október 24.

 

A HR szerepét az aktuális gazdasági helyzet döntően befolyásolja, így a
jelenleg növekedési pályán lévő gazdasági környezetben a HR adminisztratív szerepköre egyre inkább eltolódik a stratégiai partnerség felé. Azaz a HR a döntési folyamatok legfelsőbb szintjére kerül – véli a
K&H. A versenyhelyzet növekedése ugyanakkor operatív szinten is új, hatékonyabb eszközöket kíván a HR szakemberek részéről, amire a dolgozói igényekhez igazított, valamint a digitális HR megoldások
adnak választ. Az elmúlt években jelentősen megváltozott a HR szerepe: a szakterület az adminisztratív, kiszolgálói tevékenységből elmozdult a stratégiai partnerség felé a szervezeti struktúrában. „A HR feladatait nemcsak önmagában a munkaerőpiaci helyzet, hanem a gazdasági ciklus is meghatározza. Míg stagnáló vagy lassabb növekedési, esetleg visszaeső gazdasági időszakban a szervezeti változások mellett főként operatív feladatok vannak a HR számára, addig ezen felül a gazdaság jelenlegi, növekedési szakaszában a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása a cég fenntartható működése, fejlődése és versenyképessége szempontjából már stratégiai jelentőséggel bír. A költségek és a dolgozói állomány figyelése ezért a döntési folyamatok legfelsőbb szintjére került” – tájékoztatott Végh József, a K&H HR igazgatója. „Azt is látni kell, hogy a versenyhelyzet miatt szinte minden szektorban megnövekedett a dolgozók elvándorlása, ezért a HR jellemzően több keresést indít. Másrészt a kollégák képzése, motiválása és véleményük felmérése, valamint az új munkaerőpiaci trendek figyelése és alkalmazása új elvárásokat, feladatokat jelent a HR szakemberek számára. Összességében tehát minőségében és mennyiségében is jelentősen megnövekedett a HR feladata és szerepe” – hangsúlyozta ki a szakember. életszakaszonként változó motiváció A HR szakemberek szempontjából az is meghatározó, hogy a munkaerőpiacon jelenlevő számos generáció élethelyzete és igényei eltérnek egymástól – ez pedig a HR eszközök, juttatások, sőt, a kommunikáció szintjén is eltérő megoldásokat kívánnak. A pályakezdők és fiatal munkavállalók elsősorban azokat a lehetőségeket keresik, ahol kipróbálhatják magukat, fejleszthetik tudásukat, és így megtalálhatják azt a területet, ami igazán érdekes számukra. A tapasztaltabb munkavállalók, szakemberek számára ugyanakkor a folyamatos szakmai fejlődés és kiteljesedés mellett kiemelten fontos a kihívást jelentő új feladatok, a szakértő munkatársi környezet

2
és a szakmai képzések biztosítása. Mindez természetesen egy összetartó, jóhangulatú csapatban a munka- magánélet egyensúlyának megteremtése mellett. digitalizáció becsatornázása a HR folyamatokba A HR megnövekedett szerepköréhez és feladataihoz a digitalizáció kínálta megoldások nagy segítséget nyújtanak. Az online technológiák a toborzás, a képzések, a munkavégzési folyamatok és az adminisztráció szempontjából is kényelmesebb, gyorsabb és költséghatékonyabb, sőt, még fenntarthatósági szempontból is kedvezőbb megoldásokat kínálnak. Így a közösségi média felületek, ezen belül is elsősorban a LinkedIn, szinte megkerülhetetlen eszköze a toborzásnak, miközben a videóinterjúk és az online, papírmentes beléptetési rendszer is segíti a költséghatékonyabb, gyorsabb HR szolgáltatások elérését. A meglévő kollégák esetében pedig a rugalmas munkavégzési formáknál, az online elérhető képzéseknél, fejlesztéseknél nyílik tér a digitális megoldások előtt.

A K&H Csoport
Az ország egyik vezető és országosan közel 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit mindenkor magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és csoportszinten több mint másfélmillió
ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 2200 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és
mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet
Főbb adataink:
K&H Bank
2019 első félévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 332 milliárd forint
mérlegfőösszeg: (IFRS konszolidált, nem auditált): 3 199 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 26,3 milliárd forint
K&H Biztosító

3

2019 első félévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 13,5 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 179,0 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 3,7 milliárd forint
adózás utáni eredmény: (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,7 milliárd forint
további információk:
Kommunikációs Igazgatóság
Telefon: 328-9051
e-mail: [email protected]
www.kh.hu