Kezdőlap Zenei élet Mozartissimo: Rolando Villazón

Mozartissimo: Rolando Villazón

Igazi csemege a Deutsche Grammophon újonnan kiadott válogatáslemeze: Rolando Villazón Mozart operalemezeiről válogatta ki a leghatásosabb áriákat.

Olyan ez, mint amikor a gyerek kiszedi a kalácsból a mazsolákat – csak ezzel aligha csapjuk el a hasunkat. Egy valóban nagyon személyes jelleget öltő áttekintése ez az album a mexikói sztártenortól: kicsivel több, mint nyolcvan percben felvonultatva kedvenc Mozart-áriáit a Don Giovanni, a Szöktetés a szerájból, a Cosi fan tutte, a Figaró lakodalma, a Varázsfuvola és a Titusz kegyelme mesteroperákból.

Rolando Villazón 2012 óta építi Yannick Nézet-Séguin karmesterrel – valamint az Európai Kamarazenekarral és a Mahler Kamarazenekarral a Deutsche Grammophon újabbik Mozart operasorozatát, melyből saját tervei szerint már csak az Idomeneo hiányzik. A pazar kiállítású, napjaink legnagyobb operaénekes sztárjait felvonultató sorozat a Villazón által szervezett Baden Baden-i koncertekre épült rá – ebből halljuk most a leghatásosabb tenor-áriákat.

Rolando Villazón most negyvennyolc esztendős – és tenorként is előtte állhat még számos jó év, de saját bevallása szerint pályáján nem találkozott még egy olyan zeneszerzővel, aki olyan nagy hatást tett volna rá, mint Mozart, „Nincs még egy komponista, aki olyan közvetlenül beszélne hozzám, mint Mozart. Úgy érzem, mintha lelki társak lennénk.” – nyilatkozta erről a művészi kapcsolatról – és részben rajongásról.

Visszaemlékezése szerint kisgyermekként a”Kis éji zene” hangjainak hatása alá kerülve fordult a komolyzene felé, majd Mozart végigkísérte operai tanulmányait is. Magasra ívelő pályáján aztán kivételes csúcsnak tekinti, hogy Mozart operáiban énekelhet. A végeredményből pedig egy nagyon tetszetős kivonatot vehetünk most a kezünkbe – egy afféle „Best of Mozart”-ot, ahogy a friss album alcíme is jelzi.

Két-két tenor áriát hallunk a Don Giovanni és a Cosi fan tutte operákból, hármat a Titusz kegyelméből, négyet a Szöktetés a szerájból, ötöt a Varázsfuvolából és egyet a Figaróból. Az operai csúcsjelenetek mellé a végén még három koncertária is csatlakozik: ezekben az Antonio Pappano által vezényelt Londoni Szimfonikusok kísérik Rolando Villazónt.

Komlós József JR