Budapest, 2020. április 22.–A startupvilág továbbra is pezseg: a Start it @K&H inkubátorprogramba idén tavasszal38 csapat jelentkezett, a döntősök kiválasztása pedigonline fog megtörténni, először az inkubátor történetében. A digitális átállás most elengedhetetlen, amit nagymértékben megkönnyít a Global Accelerator Network (GAN) 1 millió dolláros szolgáltatáscsomagja. A programban részt vevő startupok élete sem állt meg, a vírushelyzethez igazodó stratégia újraalkotása mellett többen közülük a maguk eszközeivel igyekeznek hozzájárulni a koronavírus és annak gazdasági hatásai elleni harchoz.
A startupokfolyamatosankeresik az innovatív megoldásokat, hiszen ezen cégek lételeme a gyors reakció a megváltozott piaci körülményekhez. Ezt jól szemlélteti a Start it @K&H inkubátorprogram március végén lezárult kiválasztási időszaka is. „ Idén tavasszal 38 csapat küldte be a pályázatát, mely gyakorlatilag megegyezik a tavalyi aktivitással. Így, bár a kiválasztási időszakegybeesett a koronavírus-járvány hazai súlyosbodásával, a jelentkezők aktivitásamégsem csökkent. Hamarosan a legjobb 15 csapat mutathatja be ötletét az ún. Pitch Day-en, azaz a kiválasztás döntő napján, amit a rendkívüli helyzetre való tekintettel most először online fogunk megtartani” – mondta el Németh Balázsdivízióvezető, a Start it @K&H inkubátorprogram vezetője.
offline helyett online üzemmód
Azinkubátorban fejlődő csapatok élete sem állt meg a vírus hatására, csak kicsit átalakult. „Jelenleg is zajlik a digitális átállás az inkubátorban, amit nagymértékben megkönnyít a Global Accelerator Network (GAN) 1 millió dollár értékű digitális szolgáltatáscsomagja. A csomag keretében a csapatok hozzáférhetnek akár 120 ezer dollárnyi értékben az IBM felhőszolgáltatásához, a UPS nyújtotta jelentős kiszállítási kedvezményekhez, de a marketingkampányoktól kezdve az online dizájn- és toborzási lehetőségekig, számos módon teszi gördülékenyebbé a csomag az inkubáltstartupok működését. Minden olyan eseményt, találkozót vagy megbeszélést – mint például a készségfejlesztő webinarok vagy a külsős szakértőket is felvonultató nyilvános meetupok –, ami eddig az inkubátorban fizikai megjelenést követelt, mostantól online valósítunk meg.Emellett a közösségépítésre még nagyobb hangsúlyt fektetünk, ezért az inkubáltstartupokkal rendszeresen tartunk közös online ebédeket, webes társasjátékokat és kötetlen Zoom- vagy Skype-megbeszélést” – ismertette az inkubátor életének változásait Németh Balázs.
A járványhelyzet miatt a startupok fejlődése a következő néhány hónapban kritikus lehet függetlenül attól, hogy milyen iparágban működnek. „Jelenleg 33 csapatot inkubálunk. A krízis által leginkább érintett szolgáltatási, vendéglátási és turizmus szektorban megoldást fejlesztő csapatokat most elsősorban az üzleti modell átalakításában és a mindennapi működés optimalizálásában segítjük. A nagy keresletet vonzó iparágakban működő csapatainknál – mint az oktatás, egészségügy és futárszolgáltatás – pedig a folyamatmenedzsmenttel és kapacitásbővítéssel kapcsolatos szakmai kérdések megválaszolása az elsődleges feladatunk” – ismertette a jelenlegi teendőket a szakértő.