A magyar jazz egyik legnagyobb neve: Fekete-Kovács Kornél és általa vezetett Modern Art Orchestra új tematikus albumot készített: az augusztusi premier a BMC Records gondozásában jelent meg.
Bevallottan a jóga filozófiája inspirálta Fekete-Kovács Kornél szárnykürt- és trombitaművész nagyzenekari szvitjét, a Foundations című művet. Fekete-Kovács Kornélt ugyanis évek óta foglalkoztatja a jógafilozófia, néhány éve pedig az ászanagyakorlás is jelen van az életében. Több alkalommal járt Indiában, ahol elmélyítette ebbéli tudását.
A Foundations – Yamas and Niyamas című, nagyszabású művében mégsem egy távoli ország ősrégi kultúráját igyekezett nyugati gondolkodásmódra lefordítani, sokkal inkább arra szándékozott rámutatni, „hogy mennyire eltávolodtunk a valóban értékes és élhető életmódhoz szükséges gondolkodástól” – ahogy ő maga fogalmazott.
Lírai szépség és expresszív erő keveredik illetve váltja egymást Fekete-Kovács Kornél és a Modern Art Orchestra: Foundations című új albumán – mintegy képzeletbeli gondolatvonal mentén meghúzva a vonalat, melyen a közös zenélés végighalad. Ez a vonal pedig kísérletező, meditatív távol-keleti hatásokon, hangfestő zenei effektusokon, néhol szinte filmzeneszerű zenei megoldásokon vezeti keresztül a hallgatót.
A Modern Art Orchestra vezetője tíz plusz egy tételben dolgozta fel a jóga nyolc ágának első két tagjában, a Jámákban és a Nijámákban foglaltakat, amelyek nemcsak a jógikus léthez szolgálnak útmutatóul, de az európai ember számára is ismerős fogalmak. Így a zenében sem a Keletre utaló elemek dominálnak – sokkal inkább a nyugati kortárs zene jegyeit viseli magán. A megírt kompozíciók közé ékelődő, vezetett improvizációk során a MAO tagjai mellett Harcsa Veronika énekest, Dés András ütőhangszerest, Fenyvesi Márton gitárost, és a Kossuth-díjas zongoristát, Szakcsi Lakatos Bélát hallhatjuk.
A lemezt kiadó BMC Records a következő gondolatokkal vezette fel a vírushelyzet utáni első kiadványukat: „A tavaszi karantén alatt, bízva a kultúra és a jó zenék erejében, előkészítettünk néhány nagyszerű nyári és őszi kiadványt, így az újranyitás első fecskéjének a Fekete-Kovács Kornél vezette Modern Art Orchestra „Foundations”-ét szánjuk. Az album hangvétele egyszerre idézi a big band klasszikus megszólalását, miközben attól bizonyos vonatkozásokban messze is szárnyal, így bátran kijelenthetjük: nem csak az idei év egyik legjobb jazz lemezéről van szó, de a zenekar itt minden értelemben kitágította és megújította zeneiségét.”