Kezdőlap Események Rekord árbevétellel ünneplik a kettős jubileumot

Rekord árbevétellel ünneplik a kettős jubileumot

Dupla jubileumot ünnepel a kiváló minőségű csemegekukoricát és zöldborsót előállító, 2005-ben létrehozott Kecskeméti Konzerv Kft., amelynek ősét, az Első Kecskeméti Konzervgyárat pedig 1900-ban alapították. Az élelmiszerpiacon meghatározó szerepet betöltő folyamatosan magas színvonalon működő vállalat sikeresen teljesítette az idei évben megnövekedett kereslet okozta gyártási kihívásokat, így az esztendő végén rekord árbevételt könyvelhetnek el. Kovács János ügyvezető – aki a stabil jövőképpel rendelkező cégnél a folytatást továbbra is a fejlesztésekben és technológiai innovációban látja – értékelte az elmúlt 15 év történéseit.

– A (kettős) jubileum apropóján érdemes visszatekinteni a kezdetekre. Hogyan indult a cég története, milyen akadályokat kellett leküzdeni az elmúlt 15 év során?

– A Kecskeméti Konzerv Kft. indulását követően a legfontosabb célkitűzésünket magának a cég létének a stabilizálása jelentette. Az első 5 év a gyár saját jogúvá tételével és az ahhoz kapcsolódó hiteltörlesztéssel telt, valamint ebben az időszakban kristályosodott ki, hogy kizárólag Nyugat-Európa felé érdemes értékesíteni a termékeinket, mert csak ez az út adhat hosszú távú biztonságot. A vállalatnál végrehajtott beruházások ugyancsak a nyugati piac igényeinek megfelelés jegyében teltek. Komoly kihívást jelentett, hogy szinte a nulláról kellett felépíteni a céget és a szavahihetőségünkről meg kellett győznünk mind a mezőgazdasági partnereinket mind a dobozgyártókat, de szerencsére sikerrel teljesítettük a küldetést.

– A 2010-2015-ig tartó időszak a fejlesztések periódusaként íródhat a vállalat históriás könyvébe. Az ekkor létrehozott mintaüzem beváltotta-e a hozzáfűzött reményeket?

– Ebben az 5 éves periódusban a nagyobb volumenű beruházások lehetősége is előkerült, mert addigra sikerült stabilizálni a cég működését. 2010 végére a saját tőke tekintetében átléptük az egymilliárd forintos határt, ami már az a szint volt, ahonnan merhettünk nagyobbat álmodni. Maximálisan beváltotta a hozzáfűzött reményeinket a mintaüzem létrehozása, így utólag is jó döntésnek tartjuk, hogy a gyár esztétikai színvonalát emelve, a higiéniai szempontok szerint is igyekeztünk a nyugat-európai szintre felzárkózni. Azóta megmutattuk, hogy kiválóan működik az európai mércével is magas színvonalúnak titulált üzemünk. 2015 végére 2,5 milliárd forint fölé emelkedett a vállalat saját tőkéje, ezzel is bizonyítva, hogy dinamikus fejlődésen ment keresztül a cég ebben az időszakban, pedig előfordultak közben olyan évek, amelyek nem a legjobban sikerültek az időjárási körülmények miatt.

– A 2016-2020-ig tartó időszakban többek között a nagyvállalati beruházási támogatási program fejlesztéseivel mintegy 5 milliárd forintos beruházást hajtottak végre a vállalatnál. Ezen felül miben rejlik a sikeres működés titka?

–Szerencsére ezeknek a projekteknek már látható eredményei vannak, ami mind a dolgozók, mind a tulajdonosok szempontjából nézve elégedettségre adhatnak okot. 2020 végére a saját tőke állományunk megközelítheti a 6 milliárd forintot, így az árbevétel szempontjából belátható távolságra került a 20 milliárd forintos nagyságrend is. A sikeres működés titka abban rejlik, hogy örömmel végezzük a feladatunkat, mindenre odafigyelünk, kiváló kommunikációt folytatunk a partnereinkkel, néha pedig humorérzékkel oldjuk fel a nehéz helyzeteket. Szeretnénk megfelelni annak az elvárásnak, hogy termelői oldalról stabil, megbízható, kiszámítható partnerként számítsanak ránk és ugyanúgy tekintsenek ránk a vevőink is. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az asztaltól mindenki elégedetten állhasson fel.

– Mire tekint vissza a legbüszkébben a cég 15 éves működésével kapcsolatban?

– 2005-ben nem sokan láttak fantáziát a vállalat elindításában, de ma már büszkén tekintek arra, hogy mégis belevágtunk ebbe az izgalmasnak ígérkező „kalandba”. Megháláltuk a finanszírozó bank részéről fennálló bizalmat, ugyanakkor köszönetet mondhatunk a beszállítóknak és munkavállalóknak, akik hittek bennünk. Felépítettük a vállalatot, mint egy brandet, kemény munkával elértük azt, hogy mára senki nem kérdőjelezi meg a döntéseinket. Büszkén tekintek továbbá arra, hogy a beszállító partnerek segítségével sikerült felépíteni az első 12 ezer négyzetméteres raktárunkat, valamint mára éves szinten elértük a 130 millió doboznyi legyártott mennyiséget.

– A világszerte terjedő vírus a gazdasági szegmensben komolyan érezteti hatását, a konzervtermékek előállítása pedig még fontosabb tényezővé vált. Ennek tükrében a 2020-as esztendőt értékelve, sikerült-e teljesíteni a kitűzött célokat, realizálni a tervezett árbevételt?

– Vállalatunk, mint minden esztendőben, így 2020-ban ugyancsak maximálisan felkészült a szezonra, és az üzleti tervben megfogalmazottak szerint nagyságrendileg hasonló volumenben gondolkodtunk, mint az előző évben. Ez azt jelenti, hogy mintegy 18 millió doboz zöldborsó és répaborsó keverék mennyiség előállítását terveztük, és mintegy 105 millió félkilós kiszerelésű egységnyi csemegekukorica gyártását irányoztuk elő. Komoly kihívás elé állította vállalatunkat, hogy termékeink iránt óriási mértékben megnövekedett a kereslet, de cégünk a lehetőségekhez mérten, a kapacitást megnövelve, igyekezett biztosítani a késztermékeket a hálózatok részére. Az idei évben az egyik termékünk sem hozta az elvárt alapanyag mennyiséget, de a felmerülő igények fokozódása számunkra kedvezően alakította az árakat. Továbbra is óriási a kereslet a termékeinkre, mert minden áruházlánc a biztonságra törekszik és a saját raktárában szeretné látni a készárut. A magunk részéről továbbra is megteszünk mindent annak érdekében, hogy a végső kereskedelmi igények kielégítésre kerüljenek. Az üzleti tervben megfogalmazottak szerint – különösen annak tükrében, hogy márciusban extra havi forgalom generálódott – reményeink szerint túlszárnyaljuk az eredeti célokat, s mindenképpen rekord árbevételt könyvelhetünk el. Az előzetes számítások szerint átlépjük az „álomhatárt” jelentő 17 milliárd forintos árbevételt, amely a 2006-os első teljes évünkhöz képest 2 és félszeres nagyságrend növekedést jelentene.

– Hogyan alakul a japán piacra történő export szállítás?

– Mintaszerűen zajlik a Távol-Keletre történő komoly volumenű konténeres áruszállítás, így az ottani piaci fogadtatás alapján kijelenthető, hogy közép távú megállapodás mindenképpen születik a két cég között. Amennyiben tartósan fennáll a jelenlegi virológiai helyzet, arra számítunk, hogy termékeink a régió több országának – Kína, Thaiföld – szintén felkelthetik az érdeklődését.

– Mivel lenne elégedett a vállalat következő, 20 éves jubileuma alkalmával?

– Jelenleg abban a stádiumban tartunk, hogy a következő nagyvállalati beruházások elképzeléseiről gondolkodunk, mert szeretnénk tovább haladni a fejlesztés útján. Egy 3,5 milliárdos beruházással jövő év közepére bővült csemegekukorica-feldolgozó kapacitással és új raktárral várjuk a kihívásokat.