Kezdőlap Egészség-szépség AZZÁ LESZEL AMIT ESZEL!

AZZÁ LESZEL AMIT ESZEL!

Csak röviden a gyulladásokról.Testünk belső egyensúlya nincs felborulva és minden jól működik, akkor a keletkezett gyulladást leküzdi a szervezetünk.Az egészségtelen életmód következtében folyamatosan jelen vannak a krónikus gyulladások. Kezdetben nem is vesszük észre, hiszen nincsenek tünetek és a betegségek is később alakulnak ki. Mi is az, amivel előidézzük? – a reggelente bekapott kis pékáruk – egy kis édesség – olajban sült ételek – gyorséttermi ételek – félkész és kész ételek – feldolgozott élelmiszerek stb. A legtöbben az ételek elkészítéséhez olajat használnak. Kukorica-, szójabab- és napraforgó olaj. Olcsósága miatt terjedt el és sajnos megtalálható a feldolgozott élelmiszerekben is.Úgynevezett omega-6 szírsavak (növényi olajok) GYULLADÁS FOKOZÓK addig az omega-3 zsírsavak (tengeri ételek) GYULLADÁS CSÖKKENTŐK. A szabad tartású állatok több omega-3 zsírsavat fogyasztanak, ezért jobb a húsa, a tyúkok tojása jobb omega-6:3 aránnyal rendelkezik. Mi lesz a folyamatosan jelen lévő GYULLADÁSOK következménye? – szív és érrendszeri betegségek – bőr problémák – autóimmun betegségek – ízületi problémák – hangulat ingadozások – anyagcsere zavarok – emésztési problémák stb. Majdnem az összes betegség a krónikus gyulladásra vezethető vissza, ami az életmód és az étkezésünk következménye. Orvoshoz akkor megyünk amikor a tünetek erősek vagy már jelen van egy betegség. A kezelések a tünetet szünteti meg nem pedig a kiváltó okát, ráadásul veszélyes mellékhatásai vannak. A gyulladást megelőzni és leküzdeni sokkal olcsóbb egy egészségesebb életmódbeli változással, mint az elveszett egészségünket kezelni, a már említett veszélyes mellékhatásokkal.Adjunk esélyt az immunrendszerünknek a fertőzések leküzdésére.Fogyasszunk több zöldséget gyümölcsöt, mert a vitaminok és ásványi anyagok mellett polifenolokat is tartalmaznak, aminek erős GYULLADÁSGÁTLÓ hatása van (áfonya, szeder, málna, ribizli, , brokkoli, cékla, spenót, káposzta, gomba). Csökkentsük a krónikus gyulladásokat, mert ezzel védjük egészségi állapotunkat. Mozogjunk többet!

Ahogy, a mondás is tartja ,,A mozgás fél egészség” – beindulnak az anyagcsere folyamatok – a mitokondriumok energiafelhasználása nő, ezzel csökken a vér LDL-koleszterin szintje – segít helyreállítani az inzulinérzékenységet stb. NÉHÁNY ÖTLET! – fogyasszunk több fermentált zöldséget (tavasztól őszig vegyes zöldségeket lehet fermentálni, a téli időszakban káposztát) – a kovászos kenyér egészségesebb (az élesztőgombák elősegítik a káros gombák szaporodását) – több rost fogyasztásával tápláljuk a vastagbélben lévő jó baktériumokat, ezáltal biztosítjuk a szaporodásukat (laktobacillusok, bifidubaktériumok) ha megfelelő számban vannak jelen akkor kiszorítják a rossz baktériumokat, amivel gyulladáscsökkentő hatást érünk el – cseréljük le a már említett olajokat és a margarint – fogyasszunk több hüvelyeset ( borsó, bab, lencse, csicseriborsó) – együnk több halat – legyen az étrendünkben házi sajtok és nem édes joghurt – próbáljuk ki a teljes kiőrlésű tésztákat, barna rizst – édességet, jó minőségű étcsokoládét – kerüljük a cukrozott italokat – fogyjunk ha szükséges, de okosan A feldolgozott ételek tápértéke igen alacsony, viszont tele vannak toxinokkal (tartósító, ízfokozó, állagjavító stb.), ami raktározódik a zsírsejtekben. AZ ÉTKEZÉSÜNK NEM CSAK BETEGGÉ TESZ DE MEG IS GYÓGYÍT! A MÁR MEGLÉVŐ GYULLADÁST A TÁPLÁLKOZÁSSAL A LEGOLCSÓBB LEGYŐZNI! ÉTRENDI VÁLTOZTATÁS – IMMUNERŐSÍTÉS – MOZGÁS – STRESSZ CSÖKKENTÉS

Bennünk van a VÉDELEM! Együtt sikerül. Segítünk az elindulásban!

forrás: Egészség kuckó Facebook oldala