Király Linda az utóbbi időben szinte egyáltalán nem adott interjút: elmondása szerint egész egyszerűen elege lett az „újrahasznosított” bulvársztorikból. Ez nem is meglepő, tekintve, hogy a legtöbb magazin csak a testalkatáról és az egészségügyi állapotáról kérdezi már évek óta. Most mégis kivételt tett, és elfogadta az After Sajó Dáviddal Podcast meghívását – az exkluzív interjú már elérhető YouTube-on.
Király Linda már a beszélgetés elején leszögezi: szülei egyenesen ellenezték, hogy ő és testvérei zenei pályára lépjenek. „Sokan jönnek azzal, hogy könnyű nekünk, mert a szüleink biztosan kitaposták az utat, meg mert Amerikában születtünk” – mondja, de ez korántsem fedi a valóságot. Édesanyja nem is kezdte újra zenei karrierjét az Amerikába költözés után (ami egyébként eredetileg nászútként indult), édesapja pedig a gyerekek születése után szintén teljesen feladta a zenélést.
Linda felvételt nyert New York legelismertebb művészképzőjének, a Juilliardnak az előkészítőjére, 13 évesen már a Carnegie Hallban lépett fel, és hamar magával ragadta a gospel világa is. Édesanyja betegsége miatt azonban 16 évesen visszaköltöztek Magyarországra, ahol tanulmányait a Bartók Béla Konzervatóriumban folytatta – mindezt úgy, hogy ekkor még csak törte a magyart.
Ekkor figyelt fel rá teljesen véletlenül Dobray György, a Szerelem utolsó vérig rendezője, és hamarosan megkezdték a közös munkát Presser Gáborral. Ez elég nagy váltás volt ahhoz képest, hogy Király Linda saját bevallása szerint igazából soha nem akart énekesnő lenni: iszonyatosan lámpalázas a mai napig, számára a zene gyerekkorától kezdve inkább egyfajta menekülési útvonal volt, nem a szereplési vágyát akarta kiélni az énekléssel.
A film bemutatója után pedig elindult hullámvasút-szerű hazai karrierje, amelynek során rengetegszer érték sérelmek is – úgy gondolja, ezeknek eredményeképp alakult ki pajzsmirigy-problémája és az agyalapi mirigyében található ciszta is. „Van, akiben úgy csapódik le a fiatalkori hírnév által okozott stressz, hogy drogfüggő lesz, és van, akinek fizikai tünetei lesznek, mint nekem” – mondja.
Őszintén vall arról is, hogy mennyire nyomasztó volt megfelelni az aktuális szépségideálnak akár Magyarországon, akár Amerikában: „Egész egyszerűen nem passzoltam a fehér popénekesnő sztereotípiába.” Időről időre szembesült azzal, hogy egyszerre nagyon fontosak a külsőségek és az is, hogy zeneileg minél könnyebben tudjon „beállni a sorba”. Bár ő maga régóta nem lépett színpadra, de éppen ezért is örül annak, hogy az utóbbi években egyre több olyan énekesnő ér el hatalmas sikereket, akik mind külsejükben, mind zenéjükben úttörőek és mernek mások lenni.
A beszélgetés során természetesen szóba került a Himnusz-botrány is. „Egy fiatal lány voltam, aki egész egyszerűen besz*art” – kommentálja a történteket nemes egyszerűséggel az énekesnő.
Ezután nem sokkal Londonban, majd Amerikában folytatta karrierjét, ahol felfigyeltek rá a legendás Motown és Republic Records akkor vezetői is. Linda végül a Republicnál írt alá lemezszerződést, ahol megismerkedett Amy Winehouse-zal is, mentora pedig nem más lett, mint Prince. Együtt bulizott nála Erykah Baduval és Mariah Carey-vel, sőt: Prince saját ügyvédje segítségét is felajánlotta, amikor Linda szerződést bontott londoni menedzsmentjével.
És hogy mivel foglalkozik Király Linda manapság? Főként dalszerzéssel, illetve produceri ambíciói is vannak: a holland Voice énekesének írt száma például hatalmas rádiósláger lett. Emellett pedig új, saját anyaggal is készül: „Szeretnék még egyszer adni valamit, ami olyan lesz, mint a Szerelem utolsó vérig – bármit, ami erőt ad az embereknek, és egy picit jobbá teszi a napjaikat” – zárja a beszélgetést.
A teljes interjút megnézheted az After Podcast YouTube-csatornáján, vagy pedig meghallgathatod a fontosabb streaming platformokon is!