A Decca újdonságán egy tehetséges ifjú operaénekes mutatkozik be Cecilia Bartoli mentoraltjaként.
A francia-örmény Varduhi Abrahamyan zenészcsaládba született, majd Jerevánban végezte tanulmányait. Tehetségével a neves énekes-sztár: Cecilia Bartoli figyelmét is felkeltette; aki beválasztotta saját programjába, melynek keretében ifjú tehetségek pályakezdését segíti. Aztán az igazi nagy kiugrást a 2019-2020-as szezon hozta el számára, amikor lehetőséget kapott, hogy bemutatkozzon Európa és a világ legnevesebb dalszínházaiban és fesztiváljain.
Így fellépett az Opéra Bastille, az Opéra Royal de Wallonie, a Regio di Torino, a Bayerische Staatsoper, a Gran Teatre del Liceu, az Opera Las Palmas, a Royal Concertgebouw, a Canadian Opera, a Rossini Opera Festival és a Bergamoi Donizetti Opera Festival előadásaiban is. A nagy sikerek következtében napjainkra már keresett alt lett, aki jelenleg is neves európai operaházak és koncerthelyszínek előadásaiban szerepel.
Ceclia Bartoli az ifjú alténekesnő bemutatkozó albumának előkészítésénél is segédkezett. sőt egy duettben együtt is szerepel vele a debütáló lemezen – melyet Varduhi Abrahamyan a XIX. század egyik kiemelkedő női énekese: Pauline Viardot emlékének ajánlott.
A Bartoli hatását feltételező koncepcionális lemezen ennek megfelelően az egykori legendás mezzo legnagyobb sikereit énekli el a Gianluca Capuano vezényelte Les Musiciens du Prince-Monaco kíséretével. Az öt éve Cecilia Bartoli közreműködésével létrehozott, és máig művészeti vezetésével működő korhű zenekar nagyon jó benyomást kelt színes, plasztikus hangzásával.
De bárminyire is Viardotra van kihegyezve a koncepció, és sajnos csak róla olvashatunk a kísérőfüzetben is; ezen a hosszasan előkészített lemezen a főszerepet mégis Varduhi Abrahamyan viszi. Bársonyosan puha, gyönyörűen megoldott koloratúrákra is képes mély hangjának könnyedsége vagy éppen drámaisága az elhangzó Rossini, Meyerbeer, Saint-Saëns, és Gluck áriákban rá irányítja a fényt – csakúgy, mint Brahms: Alt-rapszódiájának bemutatása.
Ráadásként és igazi érdekességként pedig egy mély és szomorú tisztelgés zárja le a lemezt. Egy eredeti örmény áriát hallunk a XIX. század második felében és a XX. század első felében élt örmény pap, zeneszerző, kórusvezető és énekes, az örmény zenei iskola megalapítója: a mártír Soghomon Soghomonia azaz Komitas hagyatékából. Krunk – azaz A daru – című művét Komitas 1915-ben szerezte az örmény népirtás áldozatainak emlékére.
Komlós József JR