Kezdőlap Kiemelt Erre kell figyelni a gondtalan karácsonyi ajándékvásárlás érdekében

Erre kell figyelni a gondtalan karácsonyi ajándékvásárlás érdekében

Budapest, 2021. november 17. – Az idei évben minden eddiginél korábban kezdődött a karácsonyi ajándékvásárlási szezon. A lezárásoktól való félelem miatt egyes kereskedők már októberben
kihelyezték a boltokba szezonális, kifejezetten karácsonyi termékeket. A java persze még hátra van, az emberek többsége a következő hetekben fogja beszerezni a nagyobb értékű ajándékokat. A Sencor összegyűjtötte, mire érdemes figyelni a felhőtlen ajándékvásárlás érdekében.

Műszaki cikkeknél, háztartási gépeknél, illetve konyhai gépeknél gyakori kérdés, hogy vajon mennyi egy adott termékre a jótállási idő? „Nem szabad megfeledkezni arról, hogy a jótállással kapcsolatos szabályok 2021. január elsejétől megváltoztak. Általánosságban elmondható, hogy bruttó 10 és 100 ezer forint közötti vételár esetén egy év, míg a 100 ezer forint feletti gépeknél két év a jótállási idő.
250 ezer forint felett pedig három évet köteles vállalni a kereskedő”- hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor SDA divízióvezetője.

A gyártók természetesen adhatnak ennél kedvezőbb feltételeket is. A Sencor például minden háztartási készülékére 2 év, de egyes konyhai robotgépeinek motorjára 6 év jótállást vállal. A jótállás azért fontos, mert speciális jogokat biztosít a vásárlóknak: meghibásodás esetén a kereskedőknek kötelező a készüléket 15 napon belül megjavítani. Ha pedig háromszor is elromlik ugyanaz a készülék, akkor a kereskedőnek újat kell kiadnia a javításra leadott készülék helyett, de ha a vásárló ezt nem szeretné, akkor kérheti a vételár visszatérítését is.

Black Friday
Az Egyesült Államokban hivatalosan a hálaadást követő első pénteken tartják a Black Friday, vagyis a „Fekete Péntek” elnevezésű vásárlói akciót. A kezdeményezés Európában, így Magyarországon is ismert és bár idén a Black Friday november 26-ra esik, sok webáruház már korábban elindította az ezzel kapcsolatos kampányait. Az internetes vásárlásoknál ugyanakkor kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy csak megbízható webáruházakat válasszanak a fogyasztók.

„Ha valaki magyar nyelvű, vagy .hu végződésű honlapról rendel, még nem jelenti azt, hogy valóban magyar céggel van dolga. Ez egyrészt megnehezíti a jótállás és a későbbi vásárlói jogok érvényesítését, másrészt számolni kell azzal, hogy probléma esetén külföldre kell visszaküldeni az árut” – mutatott rá a Sencor szakembere. Hozzátette: akár magyar webáruháznál is előfordulhat, hogy az akciósan megvásárolt terméket csak két-három héttel később, tudják csak kiszállítani a fogyasztóknak. Éppen ezért vásárláskor ellenőrizni kell, hogy milyen szállítási határidőt vállal a kereskedő az adott termékre.

Meggondolhatjuk-e magunkat? Az e-kereskedelemben a vásárlónak joga van meggondolnia magát. Erre 14 nap áll rendelkezésére és a lehetőség minden árufajtára vonatkozik, ugyanakkor kivételt képez a CD, DVD vagy szoftver, esetleg a gyorsan romló élelmiszer, valamint az egyedi igények alapján gyártott ajándék (például fényképes naptár). Ha egy fogyasztó meggondolja magát, akkor a termék visszaküldését neki kell állnia. A kereskedőnek viszont a visszajuttatást követő 14 napon belül vissza kell térítenie a teljes vételárat és az előre kifizetett szállítási díjat. „Internetes vásárlásoknál azt javasoljuk a fogyasztóknak, hogy mindig készítsenek képernyőfotót a termék áráról és az akció részleteiről. Ez megkönnyíti később a nézeteltérések és a félreértések tisztázását” – hangsúlyozta Lucza András.

Pénzvisszafizetési garancia
Bizonyos esetekben a forgalmazók és a kereskedők dönthetnek úgy, hogy pénzvisszafizetési garanciát nyújtanak egyes termékeikre. A Sencor immáron harmadik éve szeretné ezzel a lehetőséggel megkönnyíteni a karácsonyi ajándékvásárlást, ezért 2021. november 8. és 2022. január 9. között vásárolt és a promócióban részt vevő készülékekre 100%-os pénzvisszafizetési garanciát biztosít. Ez azt jelenti, hogy egy vásárló akkor is visszaigényelheti a készülék árát, ha
például nem tetszik neki a színe.

A SENCOR-ról
A SENCOR a világ egyik leggyorsabban növekvő fogyasztói és kereskedelmi márkája, termékei világszerte több mint 50 országban érhetőek el. A céget 1969-ben Japánban alapították. A márka célkitűzése az igényes vásárlók kiszolgálása kiváló minőségű, stílusos termékekkel. A SENCOR – megelőzve a trendeket és alakítva azokat – bevezette a színes készülékeket több termékkategóriában is. A márka folyamatosan bővíti portfólióját, mely már jelenleg is több ezer termékből áll. Kínálatában egyaránt megtalálhatóak konyhai gépek, szórakoztató elektronikai, háztartási cikkek, egészségügyi és szépségápolási termékek, valamint autós szórakoztató és irodatechnikai eszközök.