A Hans Lüdemann zongorista vezetésével működő, kiváló francia-német zenészekből álló formáció, a TransEurope Express Ensemble az On The Edges címet viselő projekttel Európa határvidékeinek felfedezésére indul. Ennek első állomása ez az album, amelyen a gnawa zenei hagyomány és az európai jazz feszültségének felhasználásával hoznak létre izgalmas, mégis organikus zenét Majid Bekkas marokkói zenész-énekessel karöltve.
Hans Lüdemann zongorista-zeneszerzőt a BMC Records gondozásában kiadott öt lemeze után – melyeket szólóban, triófelállásokban és oktettjével rögzített – immár saját művészének tekinti. Die Kunst des Trios című, öt lemezből álló sorozata Echo Jazz Díjat nyert, 2018-ban megjelent, Polyjazz című lemezét pedig öt csillagos kritikákkal méltatta a német sajtó. Utóbbit már azzal a TransEuropeExpress Ensemble-lal vette lemezre, melybe a német és a francia jazz legkiválóbb zenészeit hívta össze, és akik jelen albumot is jegyzik.
Az On The Edges 1 egy hosszú távú projekt első állomása, melynek során Hans Lüdemann alkotótársaival Európa határvidékeinek zenei kultúráit fedezik fel. A ciklus a Földközi-tenger túlpartján indul Majid Bekkas marokkói zenésszel, zeneszerzővel és énekessel együttműködve, aki saját kompozícióit, ötleteit és improvizációit, valamint különleges hangszereit, az oud-ot és a gembrit is magával hozta.
A multiinstrumentalista marokkói muzsikus: Majid Bekkas a blues a jazz, a soul és a marokkói gnawa zene ötvözéséről híres. Párhuzamosan folytatott népzenei és klasszikus zenei tanulmányokat oudon, gembrin és gitáron. Aly Keita mali zenésszel rögzített, Makenba című lemezét 2010-ben a Songlines világzenei folyóirat a legjobb fúziós gnawa albumnak választotta. 2016-ban megkapta az Académie Charles Cros díjat Al Quantara című opuszáért, Magic Spirit Quartet című, 2020-ban megjelent albuma pedig elnyerte a Downbeat magazin ‘Editor’s Choice’ elismerést.
Bekkas Joachim Kühn zongoristával és Ramón Lopez dobossal közös triójával bejárta a világot. Egy ilyen alkalommal ismerkedett meg Hans Lüdemannal is, aki részben az ő többnyelvűségére építve álmodta meg ezt a zenei anyagot, különös hangsúlyt fektetve a zenei kultúrák között fellelhető azonosságokra és a különbségeikből adódó feszültségre. A hangszerelés egy kollektív folyamat eredményeképp jött létre, amelyben az együttes tagjainak hangzáslehetőségei, szólisztikus erényei és egyénisége is egyaránt kibontakozhat.
A német és francia kortárs jazz kiemelkedő, kreatív muzsikusaiból álló TransEuropeExpress Ensemble 2013-ban alakult Hans Lüdemann művészeti vezetésével. A TransEuropeExpress Ensemble a szokásos kis létszámú formáció és a bigband-felállás közötti összetételével képes arra a bűvészmutatványra, hogy a mozgékonyságot és az improvizációs szabadságot széles hangszín-palettával ötvözze. Ebben a felállásban az egyéni szólisztikus megnyilvánulásokon kívül van hely az improvizációra, és áttetsző, kamarazenei hangzás jön létre. A tagok eltérő zenei tájszólásaik kölcsönhatásaiból és kapcsolódásaiból merítenek alkotóerőt az európai jazz színes, sokrétű képeit hozva létre.
A sorozat folytatásaként hamarosan a skandináv térség, majd az olasz, később a török zenei kultúra kerül majd fókuszba, Majid Bekkashoz hasonlóan rangos szólisták közreműködésével.