Kezdőlap Fejlesztés Még tovább fejlesztette gyárát és üdítőit a Márka – újabb hatalmas beruházás

Még tovább fejlesztette gyárát és üdítőit a Márka – újabb hatalmas beruházás

A most elkészült újabb fejlesztések eredménye a gyártói és raktárkapacitás bővítése, valamint a még innovatívabb üdítőgyártás. A beruházás összértéke 3,6 milliárd Forint, mely 1,8 milliárd Forint vissza nem térítendő támogatást nyert az NBT-program keretein belül.

A Márka Üdítőgyártó Kft. az üdítői saját gyártását 2017 októberében kezdte meg felsőlajosi zöldmezős beruházásuk keretein belül, melynek harmadik etapját fejezik be: készül raktáruk harmadik körös bővítése, 2021 végére egy újabb, immáron a 3. gyártósorukat is telepítették. Ezzel implementálásra került az „ultra-clean” technológiai, azaz tartósítószermentes üdítők palackozása. Emellett a vállalat zöld törekvései is elérték ezzel az innovációval a PET, mint csomagolóanyag felhasználásának jelenlegi csúcsát: 100%-ban újrahasznosított PET alapanyagú palackokba történhet Magyarország egyik legrégebbi és legnépszerűbb üdítőinek csomagolása. Gépparkjuk 180 Millió palack üdítő gyártását teszi lehetővé, raktározási területük pedig eléri a 15.000 négyzetmétert, amiktől további növekedést várnak, mind a belföldi, mind az export értékesítésükben. 

A jelenlegi helyzetben a gazdaságpolitikában is higgadt, megfontolt lépésekre van szükség – jelentette ki Varga Mihály a beruházás átadásán Felsőlajoson. A pénzügyminiszter kiemelte: a magyar gazdaság ma jóval ellenállóbb a világgazdasági kockázatokkal szemben, a kormány megnövelte a pénzügyi tartalékokat, javította az egyensúlyi mutatókat, megerősítette a befektetők és hitelminősítők bizalmát.

Pécskövi Tibor elmondta, hogy az elhivatott dolgozóik és menedzsmentjük mellett, az elmúlt évtized támogatási rendszere is szükséges volt ahhoz, hogy ma együtt ünnepelhessék ezt a mérföldkövet. „Ezzel a támogatási rendszerrel értük el azt, hogy a szűk környezetünk egyik legnagyobb foglalkoztatója legyünk, az itt dolgozó kollégák közel 80%-a helybéli” – tudtuk meg az ügyvezetőtől. 

Vevőik, beszállítóik és a finanszírozó bankjuk támogatását is eddig elért sikerük fontos alappiléreinek nevezte. „Nagyon nagy köszönet partnereinknek, vevőinknek, akik lehetővé teszik, és hisznek bennünk és a termékeinkben, hogy a globalizált világban is fontos szerepet szánnak egy magyar vállalkozásnak.” – hangzott el Pécskövi Tibor beszédében.

A jövőre 50 éves Márka üdítő nem csak töretlenül sláger a fogyasztók körében, de az elmúlt években a magyar üdítőpiac egyik megkerülhetetlen szereplőjévé vált. Piaci részesedésük 2021-ben túllépte a 10%-ot, azzal a 112 millió darab üdítővel, amelyet a Bács-Kiskun-megyei gyárban állítottak elő. Erre az eredményre azért is büszke a családi vállalkozásból indult vállalat, mert a mai napig 100% magyar tulajdonban van, és tartani tudják a kezdeti értékeik, értékrendjüket, melyet a tulajdonos testvérpár, Pécskövi Gábor és Tibor képvisel.

2022-es célkitűzéseiket már egy újonnan telepített, ma ünnepélyesen átadott 3. gépsor is segíti – éves kapacitásuk ennek köszönhetően már 180 millió palack. Ehhez az üzemcsarnok egy részét építették át, mely szerves részét képezte a támogatásnak. A sikeres pályázatnak köszönhetően logisztikai központjuk befejezését az eredeti tervek szerint 2023-ra prognosztizálták, azonban a 15.000 négyzetmétert felölelő, dokkolókkal és állványrendszerrel is bővített raktárbázisuk építése is utolsó fázisához ért – várhatóan ez év májusában kerül átadásra. 

Mindez természetesen együtt jár a háttértechnológiák és a foglalkoztatottság folyamatos növelésével is. A kezdetek kezdetén 4 fővel indult Márka Üdítőgyártó Kft., a gyár indulásakor 40 fővel, 2020-ban már kb. 100 munkatárssal, jelenleg pedig több, mint 140 fővel dolgozik céljaik megvalósításán. A létszámbővülés új, kétszintes irodaszárny megépítését is magával hozta, amely idén tavasszal szintén átadásra kerül. 

A vállalat nem csupán a Márka fél évszázados múltjára büszke, hanem arra is, hogy a Márka Üdítőgyártó Kft.  az üdítőital piac meghatározó és egyben első számú magyar gyártója. Termékeik sikere pedig átszeli lépésről lépésre az egész európai kontinenst: már most 11 ország polcain is megtalálhatóak – a szomszédos piacokon túl például Olaszországban, vagy akár Litvániában is. 

Nem titok ma már, hogy most nem csupán egy beruházási fázis sikeres zárását ünneplik, hanem egy újabb kezdetét is: 2022. második felében egy 4. gépsoruk telepítésére kerül sor, mely szintén az innovatív üdítőgyártást segíti elő, mind ami a természetesség, azaz egészségtudatos, mind ami a környezetbarát megoldásokat illeti – természetesen további munkaerő-fejlesztéssel összehangolva.

További információ:

Márka Üdítőgyártó Kft.