Az alternatív óvoda és általános iskola vezetését a 2022/23-as tanévtől Koszorú Csaba
veszi át, aki szerint egy izgalmas és egyedi színfolt a kecskeméti iskolák palettáján a
Szarkásban működő intézmény.
A Gyermekliget Alternatív Óvoda és Iskola, Alapfokú Művészeti Intézmény egyedülálló, már-
már mesebeli környezetben várja az oda járó gyerekeket. A liget 1 hektáros, növényekkel,
virágokkal, ökokerttel, kerti tóval, madárbarát programmal működő környezete különleges és innovatív lehetőségeket rejt a nevelés-oktatás területén.
- Mitől más ez az iskola, mint a többi? – kérdeztük az új igazgatót.
- A Gyermekliget azt gondolom, hogy tényleg különleges, mert olyan természetközeli
környezetben várja a diákokat, amelyre kevés példa van az országban. A
természettudományos nevelés helyben, valós időben, az összes érzékszervüket
megfelelően inspirálva valósul meg. Manapság nem könnyű a kütyükre szokott
nemzedéket visszavezetni a természethez, pedig ez fontos, akár sorsdöntő is lehet
az emberiségnek. Az iskolánkban tökéletes összhangban igyekszünk egyesíteni a
NAT elvárásait, az alternatív pedagógiát, a zöld nevelést és a művészeti
tevékenységeket. - Ezek szerint a fő vonal a zöld pedagógia?
- Hosszú távon mindenképpen ebben szeretnénk kitűnni, elindult farmpedagógia
programunk az ökokertünkkel, képesítést szereztünk erdei iskola megvalósítására,
Madárbarát Iskola címet viselünk és nálunk a gyerekek tényleg a maximális időt
tudják tölteni a jó levegőn, az éltető napfényben. De a környezettudatosság mellett
egyéb modulokban is erősítünk. - Melyek lesznek ezek?
- AMI-ként nálunk központi szerep jut a drámapedagógiának, művészeti nevelésnek,
mint például a képzőművészet, és a népi hagyományok ápolása is, a balástyai
iskolánkkal közreműködve. Fontos, hogy a gyerkőcök minél szélesebb palettán
kipróbálhassák magukat és fejleszthessék készségeiket. Erősítünk a
tehetséggondozó és -feltáró modulokban, lesz modern tánc, tervezünk médiaismeret
szakkört, hívunk előadókat a pályaválasztás előtt állóknak és szeretnénk
folyamatosan bővíteni az iskola utáni tevékenységek körét. - Miben mutatkozik meg az iskola “alternatív” jelzője?
- Abban, hogy nem a klasszikus 45 perces órákban telik a napunk, projekteken
dolgozunk, a különböző műveltségi területek összekapcsolódnak egy-egy
produktumban, élménypedagógiát alkalmazunk és tényleg erényként tekintünk az
egyediségre, egyéniségre, nem akarunk senkit skatulyába faragni. A családdal,
szülőkkel való együttműködés pedig szerves része az iskolai életnek. - És mindezt előkészíti már az óvoda is?
- Természetesen! Nagy hangsúlyt fektetünk a legkisebbekre, hogy kiegyensúlyozottan,
családias hangulatban cseperedhessenek. Nálunk az ovi-suli átmenetre is több idő
és főképp türelem jut. Hagyjuk testileg és lelkileg is megérkezni az apróságokat az
iskolaérettséghez.
Aki szeretne még többet megtudni a Gyermekliget intézmény megújulásáról, szívesen
meglátogatná vagy jelentkezne az iskolába, óvodába, az keresse fel a honlapjukat!
www.gyermekligetkecskemet.hu